فلش مموری سن دیسک مشکی
معرفی 5 فلش مموری سن دیسک با قیمت مناسب

اگر بعد از گشت و گذار در دنیای برندها، سن دیسک (SanDisk) را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید از بین فلش مموری‌های تولیدی آن، یک مورد را انتخاب کنید، این نوشته را به شما تقدیم می‌کنیم؛ بهترین فلش مموری سن دیسک با  قیمت مناسب را بررسی کرده‌ایم. اما اگر شما مدل‌های دیگری را امتحان کرده‌اید که از آنها راضی بوده‌اید یا حتی رضایت کافی را به دست نیاورده‌اید، خوشحال می‌شویم در انتهای مقاله از تجربه خود با ما حرف بزنید.

تاریخچه برند سن دیسک

بیش از 30 سال از عمر سن دیسک می‌گذرد؛ برندی که در پالو آلتو و با همکاری سه نفر شکل گرفت و حالا در بسیاری از کشورهای دنیا 10 هزار نیرو دارد. نام اولیه این برند به نام Sundisk به معنای شاد و آفتابی، از نام دختر یکی از موسسین الهام گرفته شده بود که در سال 1995 به نام کنونی تغییر کرد. هدف سازندگان این برند از همان ابتدا، تولید محصولات و قطعات الکترونیکی بود که در عین جمع‌و‌جور بودن، در این صنعت پیشرو باشند و البته فردی نتواند عیب و ایرادی روی آنها بگذارد. از همین رو، حق ثبت بیش از 5000 محصول نوآورانه را در کارنامه خود دارد.

اولین فرزند این برند، تراشه‌های SunDisk 4Mb بود که در زمان خود از جهت کارایی و سرعت، رقبای کمتری در میدان داشت، اما بعد از چندین سال و در سال 1996، تراشه 64 مگابایتی MLC NOR Flash را عرضه کرد. در سال 1999، سن دیسک با توشیبا، شرکت ژاپنی‌های خلاق، قرارداد همکاری امضا کرد و هر دو روی nand در صنعت حافظه سرمایه‌گذاری کردند. سال 2000 با NOR Flash خود را در حجم 512 مگابایت تولید می‌شد، خداحافظی کرد و کل خط تولید خود را به تراشه‌های حافظه فلش NAND با ظرفیت بالا که به طور مشترک با توشیبا توسعه و تولید می‌شوند، تغییر داد.

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت رم و حافظه جانبی را مطالعه فرمایید.

جزئیات این برند 30 ساله بیش از اینهاست و پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه مرور تاریخچه برندهای معتبر و موفق را دارید، به این لینک سر بزنید، اما اگر بخواهیم این بحث را جمع کنیم، می‌توانیم پاراگراف بعدی را اضافه کنیم:

از آغاز قرن 21 تا امروز که در اوایل سال 2023 هستیم، سن دیسک تحولات زیادی را تجربه کرده است، با وسترن دیجیتال همکاری می‌کند، از بهترین تولید کنندگان فلش مموری و SSDهای اکسترنال است و در عین حال قیمت مناسبی برای آنها در نظر گرفته است. اگر به دنبال قیمت فلش مموری سن دیسک مناسب هستید، باید بگوییم شما می‌توانید انواع مدل‌های آن را با هزینه اقتصادی (نسبت به ظرفیت و کیفیتی که دارند) تهیه کنید.

بررسی ویژگی های فلش مموری های سن دیسک

سن دیسک فلش‌های مختلفی را با دامنه قیمتی و ویژگی متفاوت تولید می‌کند. اما سعی کرده‌ایم در لیست زیر، این ویژگی‌ها را معرفی کنیم:

  1. قیمت فلش سن دیسک برای ظرفیت‌های مختلف آن، از زیر 10 دلار شروع می‌شود و به بالای 40 دلار می‌رسد که دلیل این تفاوت به میزان ظرفیت، نوع پورت دستگاه و کیفیت قطعات مربوط است. لازم است به این موضوع هم اشاره کنیم که قیمت درایو USBهای سن دیسک، نسبت به سایر رقبای خود مانند سامسونگ، بسیار به صرفه‌تر است و در مقابل کیفیت بسیار خوب‌تر یا برابر با همین برندها را دارد.
  2. برای خرید فلش سن دیسک می‌توانید محصولاتی با پورت USB 2.0، USB 3.0 و USB 3.1 Gen2 را انتخاب کنید که دامنه سرعتی 60 مگابایت بر ثانیه تا بالای 150 مگابایت بر ثانیه ارائه می‌دهند.
  3. بدنه فلش مموری‌های سن دیسک، از جنس پلاستیک، فلز و یا تلفیقی از این دو است و در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و حتی رنگارنگ تولید می‌شود.

معرفی 5 مورد از بهترین فلش مموری های سن دیسک با قیمت مناسب

10 مورد از فلش مموری‌هایی که قیمت مناسب دارند، لیست کرده‌ایم. این لیست به ترتیب براساس نوع پورت از USB 2.0 و USB 3.0  و از کمترین قیمت تا بیشترین نوشته شده‌اند و در آخر 5 مورد پرفروش ترین فلش مموری های سن دیسک را با جزئیات بیشتری بررسی کرده‌ایم:

  1. فلش مموری Cruzer Fit USB
  2. فلش مموری Ultra Dual Drive Go USB Type-C
  3. فلش مموری SANDISK® CRUZER SPARK™ USB 2.0
  4. فلش مموری SanDisk Ultra® USB Type-C™
  5. فلش مموری SanDisk® Ultra Shift™ USB 3.0
  6. فلش مموری SanDisk Ultra Luxe™ USB 3.1
  7. فلش مموری SanDisk Ultra® Dual Drive Luxe USB Type-C™
  8. فلش مموری SanDisk Ultra Fit USB 3.1
  9. فلش مموری SanDisk Ultra Eco™ USB 3.2
  10. فلش مموری Ultra Dual Drive USB Type-C

الف) معرفی فلش Cruzer Fit USB

این درایو USB با طراحی مناسب و مشخصات فیزیکی محدود، قابلیت اتصال به تلویزیون، دستگاه‌های صوتی و انواع سیستم‌های کامپیوتری را دارد. پورت اتصال آن USB 2.0 است که نسبت به دیگر محصولاتی که پورت USB 3.0 دارند، سرعت کمتری در انتقال داده‌ها دارند (60 مگابایت بر ثانیه) و دامنه قیمت فلش مموری سن دیسک 32 گیگابایت مدل Cruzer Fit CZ33 از 7 تا 15 دلار برای ظرفیت‌های 32 و 64 گیگابایت فرق می‌کند.

بهترین فلش مموری سن دیسک مدل Cruzer Fit CZ33

ب) معرفی فلش مموری Ultra Dual Drive Go

این محصول دارای قابلیت استفاده در دستگاه‌های با پورت USB Type-c و Type-A است. به این ترتیب امکان استفاده در موبایل‌ هم خواهید داشت. در ظرفیت‌های مختلف 32، 64، 128، 256 و 512 گیگابایت وجود دارد و قیمت فلش مموری سن دیسک در این ظرفیت‌ها بین 10 تا 45 دلار فرق می‌کند. به یاد داشته باشید که قیمت دلاری که به آن اشاره می‌کنیم بدون در نظر گرفتن هزینه گمرگ و باربری برای ایران است. جزئیات بیشتر این USB درایو را می‌توانید در این صفحه بخوانید.

ج) معرفی فلش مموری SanDisk Ultra® USB Type-C™

این درایو با پورت USB 3.1 Gen 1 به راحتی به انواع سیسمتم‌های کامپیوتری متصل می‌شود و با سرعت انتقال 150 مگابایت بر ثانیه می‌توانید در کمتر از 20 ثانیه یک فیلم با حجم سه گیگ را منتقل کنید. با نرم‌افزار SanDisk SecureAccess امکان رمز‌گذاری اطلاعات خود را دارید و با وجود برنامه گنجانده شده SanDisk Memory Zone در آن، به راحتی می‌توانید محتوا را در تلفن هوشمند یا تبلت Android™ خود مدیریت کنید. کد این محصول SDDDC2 است و در ظرفیت‌های 16، 32، 64، 128 و 256 گیگابایت در وب‌سایت بوبوکو هم موجود است. قیمت فلش مموری سن دیسک اولترا dual drive، بین 10 تا 25 دلار بسته به ظرفیتی که انتخاب می‌کنید، متغیر است.

د) فلش مموری SanDisk Ultra Luxe™ USB 3.1

با این فلش مموری انتظار انتقال داده‌ها با سرعت بیشتر از 150 مگابایت بر ثانیه خواهید داشت. این درایو می‌تواند در کمتر از 20 ثانیه یک فایل ویدئویی فول اچ دی با حجم 2 گیگابایت را انتقال دهد. در ظرفیت‌های 32، 64، 128، 256 و 512 گیگابایت وجود دارد و قیمت آن بین 9 تا 50 دلار تغییر می‌کند. پس اگر به دنبال قیمت فلش مموری سن دیسک 64 گیگابایت مدل Ultra Luxe در کنار قابلیت سرعت بالا هستید، این درایو می‌تواند انتظار شما را برآورده کند.

بهترین فلش مموری سن دیسک مدل SanDisk Ultra Luxe™ USB 3.1
بهترین فلش مموری سن دیسک مدل SanDisk Ultra Luxe™ USB 3.1

ه) فلش مموری سن دیسک Ultra Fit USB 3.1

این فلش مموری در ظرفیت‌های 16، 32، 64، 128، 256 و 512 گیگابایت تولید می‌شود، پورت آن USB 3.1 است و با سرعت 130 مگابایت بر ثانیه داده‌های شما را منتقل می‌کند. قیمت فلش مموری سن دیسک الترا فیت در ظرفیت‌های مختلف، بین 8 تا 40 دلار تغیر می‌کند و برای افرادی که به دنبال فلش جمع‌و‌جور هستند، گزینه مناسبی است.

راهنمای خرید بهترین فلش مموری سن دیسک

برای قیمت فلش مموری سن دیسک و در نتیجه انتخاب آن باید به چند نکته توجه کنید:

  • فلش مموری را برای چه کاری نیاز دارید؟ اگر فقط می‌خواهید از آن برای گوش دادن به موسیقی، وصل کردن آن به ضبط خودرو و یا جابجایی چندین فایل کم حجم استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم ظرفیت‌های کم را انتخاب کنید. همچنین پورت USB 2.0 هم گزینه کافی است، چرا که در این صورت قیمت فلش مموری سن دیسک نیز کمتر می‌شود. اما اگر به قصد استفاده آن در کنسول بازی هستید، می‌خواهید روزانه فایل‌های زیادی مانند کارهای گرافیکی را جابجا کنید، پیشنهاد می‌کنیم، حجم‌های بالاتر با پورت USB 3.0 و بالاتر را تهیه کنید. در این صورت سرعت انتقال داده‌ها بیشتر خواهد بود.
  • همچنین کیفیت دستگاه مهم است و هرچه کنترلر آن ساختار بهتری داشته باشد، قیمت فلش مموری بالاتر می‌رود، پس اگر به صورت روزانه فایل‌های زیادی را جابجا می‌کنید و یا حتی فلش درایو، وسیله اصلی شما برای جابجایی ویندوز و نصب آن است، سعی کنید مدل‌هایی با ظرفیت بالاتر از 64 گیگابایت و پورت‌های بالاتر را انتخاب کنید.
  • همچنین مواردی که بخش پوشاننده برای پورت هستند و یا پورت قابلیت مخفی شدن داخل دستگاه را دارد، مقاومت بهتری نسبت به گرد و خاک، ریختن آب و ضربه خواهند داشت و به این ترتیب، طول عمر USB درایو را بیشتر خواهد کرد.

قیمت فلش مموری سن دیسک، موضوع نهایی

قیمت فلش مموری سن دیسک موضوع مهمی در انتخاب است، اما این نکته را از ما به یادگار داشته باشید که هرچه نیاز و استفاده شما از دستگاه بیشتر باشد، بهتر است بودجه بیشتری برای انتخاب مدل مورد نظر در نظر بگیرید. اگر بتوانید از فروشگاه‌هایی خرید خود را انجام دهید که به اصالت و قیمت منصفانه آنها مطمئن هستید، در این صورت مطمئن خواهید بود که هزینه‌‌ای که برای محصول می‌پردازید، متناسب با کارایی و کیفیت آن است.


پیشنهاد می کنیم مقاله تست سلامت ssd با معرفی چند نرم‌افزار حرفه‌ای و البته رایگان را مطالعه بفرمایید.