معرفی هاردهای اکسترنال مناسب برای مک بوک

هاردهای اکسترنال مناسب برای مک بوک
معرفی هاردهای اکسترنال مناسب برای مک بوک

اگر یک اپل‌باز حرفه‌ای باشید، این بلاگ از سایت بوبوکو که به معرفی هارد اکسترنال برای مک می‌پردازد، می‌تواند حسابی برای شما کاربردی و مفید باشد. امروزه محصولات اپل طرفداران زیادی دارد به طوریکه تداعی‌کننده کیفیت و امنیت است. در واقع خرید محصولات مختلف این برند به این معناست که شما حتی یک سر سوزن از پول خود را هدر نداده‌اید؛ به همین دلیل بیشتر کاربران اینترنتی دنیا از محصولات آن استفاده می‌کنند. در این مطلب از بوبوکو قرار است با یکی دیگر از محصولات کاربردی اپل به نام مک بوک آشنا شویم و در طی بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم درباره وسایل جانبی موردنیاز برای این محصول هم صحبت می‌کنیم.
مک بوک سومین نسل خانواده لپ تاپ‌های اپل است که در سال 2006 پا به دنیای دیجیتال گذاشتند. این لپ تاپ‌ها بسیار باریک و ظریف طراحی شده‌اند و با قابلیت‌های کارامدی که دارد به ابزاری قدرتمند برای استفاده کاربران تبدیل شده است. مک بوک‌ها همچنین مانند بسیاری از لپ تاپ‌ها و کامپیوترها قابل ارتقا هستند و می‌توانیم با قرار دادن مدل‌های جدیدتر، قسمت‌های سخت افزاری این لپ تاپ یعنی رم و هارد را ارتقا دهیم.

انواع مک بوک

با گذشت زمان و همچنان پیشرفت‌های حاصل از تلاش انسان‌های باهوش، همواره در هر محصول و صنعتی مدل‌های جدید آن روانه بازار می‌شود که مک بوک نیز مستثنی از این قاعده نیست. به همین دلیل تیم زحمت‌کش اپل با معرفی چند مدل دیگر به دنبال سری اول مک بوک در سال 2006 سعی دارند همواره جذاب‌ترین گزینه برای تمام مردم دنیا باشند و البته هستند.

انواع مک بوک ها

مک بوک

اولین سری از لپ تاپ‌های سری مک بود که تولید آن در سال 2011 تا اواخر 2014 متوقف گردید اما دوباره در سال 2015 خط تولید آن راه‌اندازی شد و لپ‌ تاپ‌هایی به نام‌های مک بوک جدید و مک بوک رتینا با تغییرات قابل توجهی دوباره پا به عرصه میدان رقابت گذاشتند. از برجسته‌ترین تغییرات حاصل در این لپ تاپ‌ها مکانیزم پروانه‌ای برای صفحه کلیدها و نوآوری Force Touch بود.

مک بوک پرو

نسل بعدی این لپ تاپ‌ها همین بچه‌های مک پرو بودند که در سال 2001 به عنوان اولین رایانه‌ای که از درگاه اختصاصی Thunderbolt بهره می‌برد، به بازار عرضه شد. از طرفی دیگر سری لپ تاپ‌های مک بوک پرو مقداری ضخیم‌تر و بزرگ‌تر از اجداد خود بودند.

مک بوک ایر

تولید این سری از لپ تاپ‌ها برخلاف سری قبل به عنوان جایگزینی ارزان‌تر و سبک‌تر برای اجداد خود بودند. مک بوک ایر مدلی بسیار جمع و جور و مناسب برای افرادی است که می‌خواهند آن را همیشه همراه خود داشته باشند.
حالا بحث اصلی برای ارتقای حافظه این دسته از لپ تاپ‌هاست. با این حال تمامی دستگاه‌ها از جمله سیستم عامل مک بوک نیز ظرفیتی برای حافظه داخلی دارد و از آن‌جا که افزایش و ارتقای حافظه در این دسته از لپتاپ‌ها بسیار دشوارتر و هزینه‌بر است بهتر است از هارد‌های اکسترنال برای افزایش حافظه استفاده کنید.

هارد اکسترنال مک – جایی برای فضای بیشتر

از آن‌جا که اطلاعات هر شخصی چه فیلم و عکس و چه اسناد و فایل‌های کاری برای خود او بسیار با ارزش است پس در کجا و چطور ذخیره شود بسیار مهم است. قبل از خرید هرچیزی که به آن نیاز دارید بهتر است در ابتدا بدانید که بهترین آن باید چگونه باشد و بهترین ویژگی‌هایی را که باید داشته باشد را بدانید. به همین دلیل زمان خرید می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و به معنای واقعی چشم و گوشتون بازتره. پس بهتر است قبل از خرید با ویژگی های مناسب برای هارد اکسترنال مک بوک آشنا شوید.

معرفی انواع هارد اکسترنال برای مک
معرفی انواع هارد اکسترنال برای مک

نوع اتصال هارد اکسترنال در مک

خرید هارد اکسترنال برای مک بوک با سایر لپتاپ‌های دیگر چندان تفاوتی ندارند. مهم‌ترین امر در انتخاب هارد اکسترنال برای مک بوک، توجه به نوع اتصال هارد برای اتصال به لپ تاپ است. به این معنا که در لپ تاپهای مک بوک از نوع اتصال تاندربولت 3 در آن‌ها تعبیه شده است. علاوه بر اتصال هارد یکی دیگر از مواردی که باید قبل از خرید هارد اکسترنال برای مک توجه داشت، فرمت هارد است. به این صورت که سیستم‌های مک بوک از فایل سیستم APFS پشتیبانی می‌کنند که از مزایای آن‌ها، برخورداری از امنیت بسیار بالا در آن‌هاست. در نتیجه با پشتیبانی مک بوک، شما از USB Type-C و خرید هارد اکسترنالی که دارای پورت تاندربولت 3 است، شما از بیشترین سرعت ممکن بهره مند خواهید شد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه هاردهای اکسترنال نیز یکی دیگر از عواملی است که باید قبل از خرید هارد برای مک بوک به آن توجه کنید. اگر دائماً در سفرید و می‌خواهید در طول مسیر نیز از لپ تاپ یا اطلاعات درون هارد خود استفاده کنید، باید هارد اکسترنالی را انتخاب کنید که بدون نیاز به منبع جدا به طور مستقل عمل کند و در صورت استفاده از آن در محیط کار و نمونه‌های رومیزی آن انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.

اندازه و استایل

اندازه هارد شما نیز به نحوه استفاده از آن بستگی دارد؛ اگر دوست دارید هاردی داشته باشید که حمل آسان و سریعی داشته باشد بهتر است هاردهای اکسترنالی را خریداری کنید که کوچک و جمع و جورتر باشند و از حافظه SSD نیز برخوردار باشند؛ زیرا در حمل و نقل و تکان‌های فراوان نیز بیشتر در امان خواهند ماند.

بهترین هاردهای اکسترنال برای مک بوک
بهترین هاردهای اکسترنال برای مک بوک

معرفی هارد اکسترنال برای مک بوک

به دلیل کمبود فضای خالی و بالا بودن خرید فضای داخلی برای مک بوک خود، این روزها داشتن یک هارد اکسترنال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل ما هم صلاح رو در این دونستیم که بهترین هاردهای اکسترنال برای مک بوک را به شما معرفی کنیم تا بتوانید خریدی آسان را تجربه کنید.

نام محصول ظرفیت نوع اتصال سایز هارد
WD MY PASSPORT 1 تا  5 ترا بایت USB 3.0 2.5 اینچی
سیگیت مدل plus Ultra Touch 500 گیگابایت تا 2 ترابایت USB 3.0 2.5 اینچی
هارد LaCie 1big Dock 4 تا 18 ترابایت USB 3.0
WD BLACK D10 12 ترابایت USB 3.2 3.5 اینچی
  • مدل مای پاسپورت دارای طراحی زیبا و شکیل است؛ به راحتی یک پاسپورت در جیب جا میشه. این محصول هم‌چنین برای سخت‌پسندان دارای رنگ‌بندی مختلف است و در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی، نارنجی و زرد در بازار موجودند.
  • یکی دیگر از قابلیت‌های بی‌نظیر توسط این هارد، پشتیبان گیری خودکار است که خیال شما را بابت امنیت اطلاعاتتان آسوده خواهد کرد.
  • هارد اکسترنال سیگیت مدل plus Ultra Touch یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای اتصال به مک بوک است. این نوع هارد نیز در دو رنگ مشکی و سفید و وزنی معادل 150 گرم در بازار موجود است. وزن سبک و طراحی زیبا و جمع و جور آن سبب شده تا به راحتی قابل حمل باشد و در هر جایی امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.
  • این هارد دارای 200 گیگابایت فضای ابری به مدت دو سال، آن هم به صورت رایگان است.
  • هاردهای اکسترنال LaCie 1big Dock همان‌طور که از نامش نیز پیداست، فراتر از یک هارد دیسک ساده هستند. سرعت چرخش دیسک آن‌ها به 7200 دور در دقیقه می‌رسد که برابر است با سرعت خواندن 235 مگابایت در ثانیه.
  • پورت اصلی تاندربولت نیز جهت اتصال به مک بوک در آن فراهم شده. شما حتی می‌توانید با باز کردن پنجره جلویی آن و تعویض هارد دیسک برای اتقاء آن از یک هارد دیسک جدید استفاده کنید.
  • هارد وسترن دیجیتال مدل BLACK 10D10 نیز یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای مک بوک و افرادی است که می‌خواهند در کنار امنیت از سرعت کافی نیز برخوردار باشند. این هارد قادر به سرعتی بالغ بر 250 مگابایت بر ثانیه است.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم که با جمع‌آوری بهترین هارد اکسترنال برای مک‌بوک در این بلاگ از فروشگاه بوبوکو به شما برای خرید مناسب کمکی کرده باشیم. حالا دیگر تصمیم‌گیری بر عهده خودتان است. باید در نظر بگیرید چه چیزی را لازم دارید و یا اینکه چه انتظاراتی از آن محصول دارید.

سوالات متداول

  1. بسته بندی کالاهای بوبوکو به چه صورتی است؟

به دلیل حساس بودن محصولات ما، بسته بندی تمامی کالاها طبق استانداردهای لازم و با وارد شدن کمترین ضربات بسته بندی و به شما تحویل داده خواهند شد.

  1. آیا در خرید هارد اکسترنال برای مک محدودیتی برای HDD یا SSD بودن هارد وجود دارد؟

تفاوت این دور هارد تنها در قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود آنهاست و شما می‌توانید طبق نیازهای خود آن را انتخاب کنید. هارد دیسک‌های سخت ارزان‌تر هستند، طول عمر کوتاه‌تری دارند و از نوع مکانیکی هستند. اما SSDها فاقد قطعات مکانیکی هستند، طول عمر بیشتری دارند، اما به همان نسبت گرانتر هستند.


پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی بهترین‌ هارد اکسترنال اپیسر (hdd) را مطالعه بفرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.