فلش مموری برای ps4
معرفی 5 فلش مموری برای PS4 با نقد ویژگی‌های آنها

این روزها که بیشتر از همیشه صنعت گیمینگ محبوب شده و افراد زیادی دوست دارند علاوه بر سرگرمی و هیجان، حتی از این حوزه درآمد داشته باشند، تهیه حافظه جانبی که تعداد زیادی از گیم‌ها را در خود جای بدهد، و حمل ونقل آن هم آسان باشد، موضوع مهمی به نظر می‌رسد. اما اگر در میان انواع این حافظه‌های اسم و رسم‌دار، می‌خواهید فلش مموری‌ها را انتخاب کنید، پس پیشنهاد می‌کنیم نوشته روبرو را تا آخر بخوانید؛ ما سعی کردیم ویژگی‌هایی که فلش مموری‌ های PS4 باید داشته باشد را لیست کنیم، کارایی آنها را با هارد مقایسه کرده و در نهایت چند مورد از بهترین آنها را بررسی کنیم و بازه قیمتی آنها را در اختیارتان قرار دهیم؛ اما این نوشته پایان ماجرا نیست، اگر همچنان سوالاتی در ذهن شما وجود دارد که ما یادمان رفته به آنها بپردازیم، فقط کافی است آنها را در بخش نظرات بوبوکو وارد کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن و به کمک کارشناسان جواب بدهیم.

فلش مموری‌ های PS4 چه ویژگی هایی دارند؟

وقتی از فلش‌هایی می‌گوییم که برای استفاده در PS4 مناسب هستند، ویژگی‌هایی را در نظر می‌گیریم که باید به هنگام خرید در نظر داشته باشید:

  • ظرفیت مورد نیاز: حداقل ظرفیت حافظه‌ای که کنسول PS4 pro برای افزایش فضای ذخیره‌سازی نیاز دارد، 250 گیگابایت و حداکثر 8 ترابایت است، به این ترتیب در انتخاب ظرفیت فلش مموری، باید حداقل 512 گیگابایت را انتخاب کنید، چرا که فلش‌هایی با ظرفیت 256 گیگابایت، فقط 247.5 گیگابایت حافظه واقعی دارند که برای استفاده در کنسول بازی مناسب نیست.
  • اتصال رابط USB: در حال حاضر چهار رابط USB محبوب وجود دارد: USB 2.0، USB 3.0، USB 3.1 و USB 3.2 که هر کدام به خوبی با PS4 pro کار می‌کند، البته به شرطی که از فلش مموری برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در کنسول استفاده نکنید.

در مواردی که می‌خواهید از درایو فلش USB خود به عنوان حافظه ذخیره سازی استفاده کنید، حداقل رابط مورد نیاز، USB 3.0 است. درایوهای فلش برای این منظور با هر چیزی کمتر از رابط USB 3.0 کار نمی‌کنند.

  • سیستم فرمت USB: دو سیستم فرمت USB برای PS4 pro مجاز است. FAT32 و exFAT. از بین این دو فرمت، exFAT فرمت ترجیحی است. زیرا exFAT جدیدترین و موثرترین حالت معرفی شده است. یکی از مزیت های اصلی exFAT نسبت به FAT32 اندازه فایلی است که می‌توانید انتقال دهید. FAT32 می‌تواند حداکثر 4 گیگابایت فایل را در یک زمان انتقال دهد. این به این معنی است که اگر برنامه یا فایلی با حجم بالای 4 گیگابایت دارید، نمی توانید آن را با استفاده از درایو فلش با سیستم فرمت FAT32 انتقال دهید. از طرف دیگر ExFAT می‌تواند 50 گیگابایت از یک فایل را در یک زمان انتقال دهد.
  • ماندگاری: احتمالاً یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای تعیین فلش مموری های PS4 است که تا حد زیادی به سخت‌افزار دستگاه مرتبط است. ظاهر سخت‌افزار به هیچ وجه نشان‌دهنده دوام آن نیست، بلکه مطالعه نقد و بررسی‌های آنلاین محصول درباره کیفیت آن شما را آگاه خواهد کرد. راه دیگر انتخاب محصول از میان برندهای معتبر است؛ برای مثال SanDisk و Samsung از تولیدکنندگان قابل‌اعتماد درایو فلش هستند.
  • قیمت: این ویژگی از موارد مهم برای انتخاب فلش مموری مناسب برای PS4 است. در واقع اندازه جیب، در بسیاری مواقع حرف اول و آخر را در انتخاب محصول می‌زند. به طور کلی، هرچه کیفیت فلش PS4 pro بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. اما گاهی اوقات، برخی از محصولات محبوب اغلب گرانتر از همتایان جدید یا ناشناخته خود با کیفیت قابل مقایسه هستند.

فلش مموری های ps4

اهداف استفاده از فلش مموری‌ های PS4

  • پشتیبان‌گیری از PS4. هنگامی که می‌خواهید عملیات خاصی را انجام دهید که ممکن است بر داده‌های PS4 تأثیر بگذارد، مانند راه‌اندازی اولیه PS4 برای رفع مشکلات، باید از اطلاعات PS4 خود در یک دستگاه ذخیره‌سازی خارجی مانند درایو USB PS4 نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از از دست‌رفتن اطلاعات جلوگیری کنید.
  • اشتراک‌گذاری یا انتقال فایل‌ها، بازی‌ها یا برنامه‌ها در PS4. اگر می‌خواهید یک بازی خاص PS4 یا برخی از اسکرین شات‌های بازی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا آنها را برای مدیریت راحت روی رایانه خود انتقال دهید، فقط به یک درایو USB PS4 با ظرفیت کم نیاز دارید.
  • ارتقاء نرم افزار سیستم PS4. برای ارتقای نرم افزار سیستم PS4 باید فایل مربوطه را در رایانه خود دانلود کنید. در طی این فرآیند، به یک رسانه برای ذخیره فایل و نصب سیستم عامل از آن پس از اتصال PS4 نیاز دارید. فلش مموری های PS4 همیشه بهترین انتخاب در این مورد است.
  • افزایش فضای ذخیره سازی PS4. درایو USB همچنین می‌تواند به عنوان فضای ذخیره سازی در PS4 شما استفاده شود. با انجام این کار، می‌توانید بازی‌های خود را مستقیماً روی درایو USB PS4 ذخیره کرده و نصب کنید تا فضای سیستم/ حافظه داخلی PS4 خود را ذخیره کنید.

یادتان باشد برای دستیابی به هر یکی از اهداف اشاره شده به جز مورد آخر، می‌توانید از هر نوع درایو USB استفاده کنید. اگر می خواهید از حافظه USB برای افزایش فضای ذخیره سازی PS4 خود استفاده کنید، درایو USB باید شرایط زیر را برآورده کند:

  • از اتصال USB 3.0 یا بالاتر پشتیبانی کند.
  • فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده آن بیشتر از 256 گیگابایت باشد.

کدام را انتخاب کنیم؟ هارد یا فلش مموری‌ های PS4

در مقایسه با سایر دستگاه‌های ذخیره سازی مانند هارد اکسترنال (HDD) یا SSD، درایو فلش USB قابلیت حمل بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین ابعاد کوچکی دارد که به راحتی قابل جابجایی حتی در جیب یا کیف پول است. علاوه بر این، بدون نیاز به کابل یا هر وسیله رابط دیگری، به کنسول بازی وصل می‌شود. اما با وجود همه این ویژگی‌های خوب، انتخاب بین حافظه جانبی مناسب برای کنسول بازی به نیاز شما بستگی دارد.

هارد دیسک‌ها، ظرفیت بیشتر و مقرون به صرفه‌تری ارائه می‌دهند و SSD عملکرد بهتر با قیمت بالاتر ارائه می‌کند و فلش درایو PS4، طرح مینیاتوری از یک هارد اکسترنال معمولی است که امکاناتی را برای کاربران PS4 فراهم می کند که هارد اکسترنال/SSD ندارد. البته نسبت به هارد اکسترنال معمولی ایمن‌تر و قابل اعتمادتر است، زیرا از فناوری حافظه فلش استفاده می‌کند و میزان خرابی کمتری دارد.

همچنین برخی از فلش های گیمینگ PS4 سطح بالا حتی می‌توانند عملکردی مشابه SSD ارائه دهند، اما بسیار گران‌تر از حافظه SSD هستند. با این حال، عملکرد درایو USB PS4 نمی‌تواند فراتر از SSD برود، به این معنی که SSD خارجی در دراز مدت قابلیت اطمینان بهتری نسبت به درایو USB ارائه می‌دهد.

بهترین فلش مموری‌ های PS4 کدام اند؟

با توجه به ویژگی‌هایی که درباره بهترین فلش مموری های بازی PS4 صحبت کردیم، خودتان می‌توانید به راحتی انواع فلش ممورهای کنسول بازی را پیدا کنید، اما در ادامه سعی کرده‌ایم تعدادی از آنها را از برندهای مختلف بررسی کنیم:

1)    فلش مموری SanDisk 512GB Ultra Fit USB 3.1

درایو فلش سن دیسک اولترا فیت به دلیل ویژگی‌های فوق‌العاده‌‌ای که دارد، می‌تواند در ردیف انتخابی فلش مموری های PS4 قرار بگیرد. این درایو جمع و جور با پورت USB 3.1 و سرعت 130 مگابایت بر ثانیه داده‌ها را منتقل می‌کند، با PS4 pro کاملاً سازگار است و با فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی می‌توانید برای افزایش ظرفیت کنسول بازی، انتقال فایل، پشتیبان‌گیری حافظه و به روز‌رسانی نرم افزار در PS4 pro استفاده کنید. از ویژگی‌های دیگر این فلش مموری، حفظ حریم خصوصی است؛ با کمک نرم افزار Secure Access می‌تواند فایل‌های خصوصی شما را مخفی نگه دارد. همچنین استفاده از آن آسان است، بیش از حد گرم نمی‌شود، اما به دلیل بدنه‌ای با ساختار کامپوزیت، نمی‌تواند استرس زیادی را تحمل کند.

2) فلش مموری SanDisk Ultra Flair USB 3.0

درایو فلش SanDisk Ultra Flair™ USB 3.0 یکی دیگر از گزینه های انتخابی فلش مموری های PS4 است که سرعت خوبی در انتقال داده‌ها دارد و ظرفیت حداقلی 512 گیگابایت را در گزینه‌های خرید در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با سرعت 150 گیگابایت بر ثانهی داده‌ها را به کنسول بازی منتقل کنید و در عین حال از بدنه بادوام آن مطمئئن باشید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی 5 تا از بهترین فلش مموری های سن دیسک با قیمت مناسب را مطالعه فرمایید.

3) فلش مموری Kingston HyperX Savage

این فلش با رابط USB 3.1 Gen1 دارای سرعت انتقالی 350 مگابایت بر ثانیه خواندن و 250 مگابایت بر ثانیه است و برای استفاده در کنسول‌های بازی گزینه عالی به نظر می‌رسد. همچنین این درایو USB، برای سایر کنسول‌های بازی مانند PS3، Xbox One و Xbox 360 طراحی شده است.

فلش مموری مناسب ps4

4) فلش مموری Corsair Flash Voyager GTX 3.1 Premium

این فلش با رابط USB 3.1 سرعت انتقال 440 مگابایت بر ثانیه (خواندن) و 440 مگابایت بر ثانیه (نوشتن) فراهم می‌کند و تقریبا عملکردی مشابه درایوهای SSD ساتا دارد، این در حالی است که بدون نصب درایو روی کنسول، قابلیت استفاده دارد.

5) فلش مموری ای دیتا مدل UE800

این درایو، از گزینه‌های خوب فلش مموری های PS4 محسوب می‌شود، چرا که با پورت USB 3.2 Gen 2، سرعت انتقالی بالاتر از 1000 مگابایت بر ثانیه را برای خواندن و نوشتن فراهم می‌کند، و در عین حال رابط Type-C سازگار است.

بررسی قیمت انواع فلش مموری گیمینگ PS4

قیمت فلش مموری های PS4، با توجه به برندی که انتخاب می‌کنید، کیفیت قطعات، سرعتی که در انتقال داده‌ها فراهم می‌کنند، تغییر می‌کند. اما معمولا نسبت به سایر USB درایوها، باید بودجه بیشتری برای خرید آنها در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای خرید فلش مموری های PS4 به وب سایت بوبوکو مراجعه کنید.

جمع بندی بهترین فلش مموری های گیمینگ

در این نوشته تلاش کردیم 5 فلش مموری مناسب برای استفاده در کنسول بازی PS4 را بررسی کنیم و در عین حال اهداف استفاده از این USB درایوها را به همراه ویژگی‌های مورد نیاز بررسی کنیم. اگر شما تجربه‌های بیشتری در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم آنها را با ما در میان بگذارید.


همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین هارد اکسترنال‌ گیمینگ را مطالعه بفرمایید.