بررسی انواع نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال

معرفی چند نرم افزار ریکاوری برای هارد اکسترنال
بررسی انواع نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال

هرکسی که از هارد اکسترنال برای پشتیبان گیری از فایل ها استفاده می کنه باید با بهترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال هم آشنا باشه.

این حافظه‌های جانبی یه انتخاب عالی برای پشتیبان گیری از فایل های مهم رایانه، برنامه ها، تنظیمات و اسناد هستن و مانع از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده شما میشن. اما اگه خودشون از بین برن، چی؟ این نوشته تلاش میکنه چندتا نرم افزار رو بررسی کنه که زمانی به کمک‌تون میاد که خود این دستگاه‌ها به مشکل می‌خورن.

نرم افزارهای ریکاوری هارد اکسترنال

1. یکی از بهترین‌ها: Paragon Backup & Recovery – بهترین نرم افزار بازیابی هارد دیسک

Paragon Backup and Recovery یکی از بهترین ابزارها برای بازیابی فایل های از دست رفته، آسیب دیده یا پاک شده از هارد دیسک های خارجی و بقیه هاب‌های ذخیره سازی فایل هست.

در حال حاضر این نرم افزار بیش از 6 میلیون کاربر در سراسر دنیا داره و از نسخه های 64 بیتی ویندوز، از ویندوز ویستا تا ویندوز 10 رو پشتیبانی می کنه. بقیه ویژگی ها شامل: محیط بازیابی مبتنی بر ویندوز (WinPE)، پشتیبان گیری از هارد دیسک، بازیابی انعطاف پذیر و غیره.

همینطور طراحی انعطاف پذیری داره که از همه فایل سیستم ها از جمله FAT 16، FAT 32، NTFS، ReFS و غیره پشتیبانی می کنه.

این ویژگی ها ، Paragon Backup and Recovery رو به بهترین نرم افزار بازیابی هارد اکسترنال و یکی از بهترین ابزارهای پشتیبان گیری تبدیل می کنه.

2. نرم افزار ریکاوری هارد برای فیلم: Stellar Phoenix Windows Data Recovery

Stellar Phoenix Windows Data Recovery، یه ابزار عالی برای بازیابی اطلاعاته که برای رایانه های شخصی ویندوزی از Windows XP تا Windows 10 طراحی شده. این برنامه احتمالاً محبوب ترین و بهترین نرم افزار بازیابی هارد اکسترناله. شرکت طراحی نرم افزار Stellarinfo  برای ارائه راه حل های نرم افزاری تعمیراتی شناخته شده است.

این برنامه مجموعه ای از توابع پیشرفته برای بازیابی اطلاعات داره و انتخاب خوبی برای ریکاوری انواع فایل ها از فیلم گرفته تا موسیقی و اسناده.

علاوه بر این، این نرم افزار یه ابزار بازیابی چند منظوره است که می تونه برای بازیابی فایل های آسیب دیده و حذف شده از هارد اکسترنال، درایوهای فلش USB، کارت های حافظه و غیره استفاده بشه. حتی می تونه پارتیشن های از دست رفته ویندوز رو بازیابی کنه و ماژول های مختلف فایل مثل NTFS، FAT، FAT16، FAT32 و ExFAT رو پشتیبانی می کنه.

این برنامه به صورت رایگان ارائه شده ، یعنی نسخه رایگان اون داره و کاربران برای دسترسی به امکانات بیشتر باید هزینه پرداخت کنن.

بسته رایگان (محدودیت 1 گیگابایت) باید برای کاربران شخصی یا خونگی باشه، در حالی که نسخه پریمیوم ویژگی های پیشرفته‌تری داره و برای کاربران حرفه ای طراحی شده (ظرفیت بازیابی نامحدود).

3. نرم افزار ریکاوری هارد رایگان- Recuva

Recuva محصولی از Piriform هست که یه شرکت معتبر جهانیه. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای بازیابی هارد اکسترنال هست که خیلی از افراد اونو انتخاب می‌کنن، مخصوصا برای کامپیوترهای ویندوزی که همه نسخه های ویندوز از XP تا Windows 10 رو پشتیبانی می کنن، مناسبه.

Recuva به کاربران امکان می ده فایل ها رو از هارد دیسک های کامپیوتر، هارد اکسترنال، درایوهای قلم، کارت حافظه و غیره بازیابی کنن. مثل بقیه ابزارهای بازیابی اطلاعات، برای پلتفرم های FAT و NTFS مناسبه و بهترین نرم افزار بازیابی هارد اکسترنال برای بازیابی فایل های صوتی، فیلم ها، تصاویر، اسناد و انواع فایل های دیگه است.

یکی از عملکردهای اون اسکن خیلی کامله که می تونه تقریباً همه فایل هایی رو که از هارد دیسک پاک شدن رو شناسایی کنه.

اما شاید بهترین ویژگی این ابزار ابزاری به اسم “undelete” باشه، می تونین با استفاده از اون هر فایلی رو که می خواین از هارد اکسترنال یا کامپیوتر حذف کنین و تضمین کنین که هیچوقت بازیابی نمیشن، چون Recuva هر اثری از اون رو پاک می کنه.

این نرم افزار یه نسخه رایگان با امکانات محدود داره، اما کاربران می تونن نسخه Pro رو با قیمت 19.99 دلار دریافت کنن.

4. قدرتمند و حرفه‌ای: Hetman Partition Recovery

Hetman Partition Recovery یک نرم افزار بازیابی هارد هست که می‌تونین پیدا کنین. این ابزار مجموعه ای از ویژگی‌های پیشرفته مناسب برای بازیابی اطلاعات و پارتیشن های از دست رفته از رایانه های ویندوزی داره.

نکته مهم حداقل پیش نیازها برای نصب این برنامه است. پس، تقریباً می‌تونین از اون برای همه نسخه‌های ویندوز، از ویندوز NT قدیمی تا آخرین نسخه ویندوز 10 استفاده کنین.

Hetman Partition Recovery به عنوان بهترین نرم افزار بازیابی هارد اکسترنال، تقریباً از همه سیستم های فایل، به خصوص انواع NTFS و FAT پشتیبانی می کنه.

کسایی که دوست دارن فایل های ویدئویی (MP4، 3gp و …)، صدا (MP3)، عکس (PNG و JPEG)، اسناد (docx، PDF، Excel، PPT) و غیره رو از هارد اکسترنال بازیابی کنن، باید بعد از تست همه نرم‌افزارها به این برنامه مراجعه کنن. این نرم افزار حتی می تونه فایل های آرشیو مثل zip، ISO، .cab و غیره رو بازیابی کنه.

عملکرد این نرم افزار ریکاوری به هارد های معمولی محدود نمی شه، می تونین از اون برای بازیابی پارتیشن های فرمت شده و فایل های آسیب دیده فلش مموری ها و … استفاده کنین.

استفاده از الگوریتم های پیشرفته همینطور به برنامه اجازه می ده تا فایل های آسیب دیده توسط ویروس ها یا بدافزارها رو بازیابی کنه. علاوه بر این، استفاده از Hetman Partition Recovery به عنوان بهترین نرم افزار بازیابی هارد اکسترنال راحته و با کمک یه ویزارد کاربر می تونه قدم به قدم کاربران رو از ابتدا تا انتها راهنمایی کنه.

جمع بندی

از دست دادن اطلاعات در هر سطحی و به هر دلیلی تحت هر شرایطی اتفاق خوبی نیست و در بعضی موارد ممکنه برای شما گرون تمام بشه. اگه می خواین از این وضعیت نجات پیدا کنین، بهترین درمان پیشگیریه. یعنی قبل از وقوع فاجعه باید از اطلاعات تون نسخه پشتیبان بگیرین که هر وقت مشکلی پیش اومد، خیلی راحت بتونین به اطلاعات تون دسترسی داشته باشین. اما ما سعی کردیم چندتا نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال رو هم معرفی کنیم تا در این جور مواقع به کمک‌تون بیاد.


پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی روش‌های فرمت هارد دیسک و هارد اکسترنال را مطالعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.