معرفی بهترین‌های هارد‌ اکسترنال SSD برای کاربری‌های مختلف

تا حالا به این فکر کردی که اگه فضای داخلی سیستم، لپ تاپ، پلی استیشن یا حتی ایکس باکس تموم بشه باید چی‌کار کنی؟! خب اولین چیزی که به ذهنت می­رسه اینه که اطلاعات غیر ضروری یا اضافی رو حذف کنی. این بار حذف کردی و مسئله موقت حل شد، دفعه بعدی می‌خوای چیکار کنی؟ تا کی می‌خوای اطلاعاتت رو حذف کنی. پس باید به فکر راه‌حلی عاقلانه و در عین حال انسان دوستانه باشی تا تمام اطلاعات قدیمی و جدیدت همه رو یک جا با هم داشته باشی، چون قرار نیست نو که میاد به بازار کهنه بشه دل آزار! استفاده بهترین هارد اکسترنال SSD بهترین راهه!

اولین چیزی که توی هاردهای SSD توجه شما رو جلب می­کنه، سرعت بالاشونه. البته از حق نگذریم ظاهرشون هم ظریف و قشنگه! چندتا از بهترین هارد اکسترنال SSD دقیقاً همون چیزیه که من می‌خوام به شما معرفی کنم.

هاردهای SSD – کوچک‌های بزرگ

هارد اکسترنال SSD (Solid State Drive) که تو فارسی ما بهش می­گیم درایو حالت جامد، نسل جدیدی از هاردهاست و برای ذخیره سازی اطلاعات ازش استفاده می­شه. در هارد‌های SSD خبری از وجود دیسک­ها نیست، بلکه اطلاعات درون تراشه‌هایی فلش مانند ذخیره می‌شن که تعداد و ظرفیت این تراشه­ها، تأثیر مستقیمی رو سایز و شکل هارد داره. در مقایسه با سایر دوستان HDDش می­تونیم بگیم که عملاً بی صداست. اگه تا حالا براتون پیش اومده که به‌خاطر پایین بودن سرعت سیستمت کلی از کارات عقب افتاده باشی، درک می­کنی که وجود همچین قطعه­ای واقعا ارزشمنده. پس بیا با هم بیشتر با ویژگی‌های این جعبه جادویی آشنا بشیم.

عرضه هاردهای کوچک SSD به بازار قطعات الکترونیکی، انقلاب کوچکی به پا کرد که تونست بازار رو تحت تأثیر قرار بده.

چرا هارد SSD؟

هارد‌های اکسترنال SSD برای انواع سیستم‌های خانگی، لپ تاپ و کنسول‌های بازی قابل استفاده هستن و شما می‌تونی برای انتقال اطلاعاتت، تهیه نسخه پشتیبان، ذخیره بازی‌های جدید و … ازشون بهره ببری.

  • مهم­ترین مزیت بهترین هارد اکسترنال SSD عرضه هاردهای کوچک SSD به بازار قطعات الکترونیکی، انقلاب کوچکی به پا کرد که تونست بازار رو تحت تأثیر قرار بده. اینه که اصلا قطعه متحرک و دست و پا گیری درونشون وجود نداره و با تکون و حمل و نقل­های ناگهانی هم عملاً می‌شه گفت که سکته نمی‌زنن. همینطور دوام و اطمینان بالای این هاردها و نبود قطعات متحرک، باعث شده که به قول معروف پیر بشن و جوون مرگ از دنیا نرن.
  • سرعت یکی از ویژگی‌های باور نکردنی در حافظه SSD هست. اول برای روشن شدن قضیه سرعت باید یه توضیح کوچولو خدمتت بدم. سرعت هارد در اصل به سرعت پردازش اطلاعات شما گفته می­شه. در هاردهای HDD سرعت پردازش اطلاعات به میزان چرخش دیسک داخل هارد بستگی داره و داده‌ها باید به طور متوالی نوشته شده باشن و پراکنده هم نباشن. درحالیکه در هارد‌های SSD می‌شه اطلاعات رو به صورت پراکنده هم نوشت و کسی نیست که بگه داری چیکار می‌کنی، چون خودت همه کاره‌ای. همین ویژگی میزان سرعت و در نهایت دسترسی شما به اطلاعات رو افزایش داده و فایل‌ها با سرعت فوق العاده‌ای خونده می­شن.
  • تحرک: هاردهای SSD کوچکتر از هاردهای قدیمی هستن (واسه اینه که می‌گم کوچولوان)، به همین خاطر به راحتی قابل حمل و استفاده در هر جایی هستن و تو جیب جا میشن!
  • تخریب کمتر: میزان خرابی هارد اکسترنال SSD خیلی کمتر از هاردهای قدیمیه چون ساختار و فناوری موجود در این هاردها دارای کمترین حد خطاست.
  • طراحی: از خوشگلی هارد‌های SSD هرچی بگم بازم کم گفتم. ساختار تراشه‌ای این هاردها که فاقد دیسک هستن، این امکان رو بهشون داده که در اشکال و سایزهای مختلف و جذابی تولید بشن.

اگر نیاز به ذخیره سازی بیشتر با سرعت فوق بالایی دارید، یک راه حل عاقلانه و هوشمندانه برای این نیاز خرید هارد اکسترنال SSD است.

معرفی بهترین هارد اکسترنال SSD

با این همه تعریف و تمجیدی که از درایوهای ssd کردیم، حتما باید چند مدل خوب هم معرفی کنیم تا اگه می‌خواین از بین حافظه‌های جانبی سراغ این درایوهای پرهزینه مفید برید، دستتون برای انتخاب باز باشه.

نام مدل سرعت حافظه داخلی نوع رابط رنگبندی قیمت ظرفیت‌های مختلف بر حسب دلار کاربری‌های مورد استفاده
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال سری My Passport SSD سرعت خواندن: 1050MB/s
سرعت نوشتن: 1000MB/s
256، 512، 1 و 2 ترابایت USB 3.1 دارای رنگهای خاکستری، نقره-ای، طلایی، قرمز و آبی 66 تا 230 دلار گیمینگ، ویرایش و تدوین فیلم، کاربری‌های عمومی
هارد اکسترنال Seagate سری ‎Expansion SSD سرعت خواندن: 560MB/s
سرعت نوشتن: 400 MB/s
500، 1 و 2 ترابایت USB 3.0 مشکی 140 تا 400 دلار کاربری‌های عمومی، طراحی و مناسب xbox
هارد اکسترنال مدل ‎SanDisk Extreme PRO Portable SSD 1050 مگابایت بر ثانیه 500 مگابایت، 1 و 2 ترابایت USB 3.1 مشکی 110 تا 350 دلار کاربری عمومی، طراحی و تدوین فیلم، گیمینگ
هارد اکسترنال سامسونگ سری T7 1050 مگابایت بر ثانیه 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت USB 3.2 خاکستری، قرمز و آبی 80 تا 230 دلار گیمینگ، طراحی، تدوین فیلم

حرف آخر

هاردهای اکسترنال SSD با نگهداری اطلاعات شما روی حافظه‌های فلش متصل به هم، با این هدف تولید شدن که دیگه نگران از دست دادن اطلاعات خودت نباشی. آخرین نکته‌ای که موقع خرید بهترین هارد اکسترنال SSD باید یادآوری کرد، توجه به ضمانت سازنده محصوله.

سوالات متداول

  1. آیا هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال با ویندوز 10 سازگار است؟

بله، یکی دیگر از مزیت‌های بهترین هارد اکسترنال SSD وسترن ديجيتال سازگاری با انواع ویندوز‌های 7،8 و 10 در همگی آن‌هاست.

  1. میزان مصرف انرژی در هارد‌های اکسترنال SSD در مقایسه با هارد‌های HDD چیست؟

وجود قطعات متحرک بیشتر در هارد‌های HDD سبب می‌شود که همواره انرژی بیشتری نسبت به هارد‌های SSD مصرف کنند.

  1. آیا شرایط محیطی بر روی هارد‎‌های اکسترنال SSD مدل وسترن دیجیتال تأثیر گذار است؟

باید به عرضتون برسونم خیر. هارد‌های اکسترنال وسترن دیجیتال دارای بدنه ساخته شده از پلاستیک فشرده و مقاوم است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

  1. آیا هارد‌های SSD در سایز 3.5 اینچی هم موجود است؟

خیر هارد‌های SSD د سایزهای 2.5 اینچی و 1.8 اینچی در قالب‌های کوچک و ظریف ساخته شده‌اند.


پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه دو هارد اکسترنال رومیزی WD Elements و WD My Book را مطالعه بفرمایید.