مقایسه دو هارد اکسترنال رومیزی WD Elements و WD My Book

فهرست مطالب


table.GeneratedTable {
width: 100%;
background-color: #ffffff;
border-collapse: collapse;
border-width: 2px;
border-color: #0075ff;
border-style: solid;
color: #000000;
}
table.GeneratedTable td, table.GeneratedTable th {
border-width: 2px;
border-color: #0075ff;
border-style: solid;
padding: 3px;
}
table.GeneratedTable thead {
background-color: #0075ff;
}

WD 8TB My Book Desktop External Hard WD 8TB Elements Desktop Hard Drive نام محصول
170.7*49*139.2 165.8*48*135 اندازه
960g 860g وزن
مشکی مشکی رنگ
USB 2.0, USB 3.0 USB 2.0, USB 3.0 رابط
سازگار با ویندوز و مک سازگار با ویندوز
برای استفاده در macOS باید دوباره فرمت شود
سازگاری
Cell Cell Cell
8TB 8TB ظرفیت

ظرفیت ذخیره‌سازی

هارد WD Elements در ظرفیت‌های 2، 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20 ترابایت عرضه میشه، WD My Book همه اون ظرفیت‌ها به جز 2، 5 و 20 ترابایت رو داره. اما تو این مقاله ما می‌خوایم فقط به بررسی ظرفیت 8 ترابایت اون بپردازیم. 8 ترابایت به شما این امکان رو میده که حدود 1600 فیلم با فرمت 1080p یا 2 میلیون عکس ذخیره کنی. به نظر من که این تعداد خیلی زیاده!

رابط کاربری

رابط کاربری که WD Elements و WD My Book استفاده می‌کنن USB 2.0 و USB 3.0 هست که USB 2.0 برای اتصال راحت از طریق درگاه پشتی استفاده میشه در حالی که USB 3.0 به انتقال سریع‌تر فایل‌ها کمک می‌کنه.

سازگاری

یکی از مواردی که حتما باید بهش توجه کنی همین سازگاری هارد اکسترنال رومیزی با سیستمی که داری هست. هارد WD My Book هم با ویندوز سازگاره هم با سیستم عامل مک. اما WD Elements رو برای استفاده در macOS باید دوباره فرمت کنی.

ظاهر

وسترن دیجیتال در طراحی هارد اکسترنال رومیزی‌هاش سعی کرده عملکرد رو با طراحی زیبا ادغام کنه. طراحی WD Elements و WD My Book هر دو مشکی و مدرنه، با چندتا تفاوت ظاهری کوچیک که الان میگم.

WD Elements صاف و براقه، لبه‌هاش یه کم گرد شدن و لوگو هم پایینش قرار داده شده. اندازه‌اش 165.8*48*135 میلیمتره و وزنش 860 گرم.

WD My Book نیمه بالاییش مشکی صاف و براقه اما نیمه پایینش مات و رج‌داره. لبه‌هاش هم گرد نشدن. ابعادش 170.7*49*139.2 میلیمتره و وزنش هم 960 گرمه.

نرم‌افزار

هر دوی این هارد اکسترنال رومیزی‌ها رو می‌تونی به سیستمت وصل کنی و فایل‌هات رو انتقال بدی. اما وقتی هارد نرم‌افزار پشتیبان‌گیری داشته باشه، هم خیالت راحت‌تره و هم به ازای پولی که دادی آپشن اضافه‌ای دریافت کردی که خیلی به کارت میاد.

WD Elements تو این زمینه نسبتاً ناامیدکننده عمل کرده و هیچ نرم‌افزار پشتیبان‌گیری نداره. یعنی شما هر نرم‌افزاری که نیاز داری رو باید بخری.

در عوض WD My Book چندتا نرم‌افزار خوب و کارآمد داره. اولیش نرم افزار WD Auto Backup هست که باهاش می‌تونی زمان خاصی رو برای بکاپ‌گیری خودکار تعیین کنی. بعدی Password Protection هست و رمز گذاری سخت‌افزاری 256-bit AES که خیال شما رو از بابت امنیت داده‌هات راحت می‌کنن.

دوام

به‌خاطر اینکه این هاردها به ضربه حساس هستن، ما حمل هارد اکسترنال رومیزی رو اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم تا یه موقع از دستت نیفتن و آسیب نبینن. اما حتی اگه شما اون رو حمل هم نکنی، در طول چند سال ممکنه چندتا ضربه بهشون بخوره. پس با دوام بودن هارد رومیزی تا یه حدی مهمه.

Wd My Book در برابر ضربه و شوک مقاومه در حالی که مقاومت Wd Elements یه کم کمتره.

مزایا و معایبشون رو هم بدونی خوبه

تا اینجای کار با ما همراه بودی و تقریباً الان دیگه بین این دوتا هارد می‌تونی انتخاب کنی. اما قبل از اینکه نظرت نهایی بشه، من مزایا و معایب هر کدوم از این هارد اکسترنال رومیزی‌ها رو برات آوردم تا بازم انتخاب برات راحت‌تر بشه.

WD Elements

مزایا:

  • سرعت انتقال خوندن و نوشتنش زیاده
  • طراحیش خیلی قشنگه و از نظر ما نمره کامل می‌گیره
  • بی‌سروصداست

معایب:

  • نداشتن نرم‌افزاری برای بکاپ‌گیری
  • برای سازگاری با سیسیتم عامل مک باید دوباره فرمت بشه

WD My Book

مزایا

  • دوتا دریچه پشتش داره که از گرم شدن هارد جلوگیری می‌کنه
  • قیمت به‌صرفه نسبت به کارایی

معایب

  • چراغ نشانگر power نداره

جمع‌بندی

طبق مقایسه‌ای که بین دو هارد اکسترنال رومیزی از برند وسترن دیجیتال در بالا انجام دادیم، همونطور که خودت دیدی تنها برتری WD My Elements به WD My Book، طراحی قشنگ و جالبشه! اما از لحاظ عملکردی، بکاپ‌گیری خودکار و سازگاری هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Book خیلی بهتره. باز هم ما انتخاب رو به خودت واگذار می‌کنیم که ظاهر رو می‌خوای انتخاب کنی یا عملکرد رو.