افزایش رم گوشی با کارت حافظه با روت کردن و نصب اپلیکیشن

افزایش رم گوشی با کارت حافظه
افزایش رم گوشی با کارت حافظه با روت کردن و نصب اپلیکیشن

هرچی حافظه گوشی شما بیشتر باشه، مثلا، 64، 128 و 256 گیگابایت، دلتون قرصه که حالا حالا، می‌تونید فایل و داده توی گوشی‌هاتون ذخیره کنید. اما مساله رم (RAM) هم وجود داره. شما می‌تونید تلفن همراه‌تون رو به یک رم 1 تا 512 گیگابایتی مجهز کنید و یه سوپرحافظه رو با خودتون حمل کنید. اما سوال اینجاست: افزایش رم گوشی با کارت حافظه رو چطور انجام بدم؟ آسونه یا ترفندی لازمه؟ این سوالی هست که ما بوبوکویی‌ها بهش جواب دادیم:

چرا گوشی به رم بیشتر نیاز داره؟

بالاتر توضیح دادم که خیلی مهمه که گوشی رم بالایی داشته باشه. درسته که فضای ذخیره‌سازی بیشتر کمک می‌کنه که اطلاعات بیشتری تو گوشی داشته باشیم، ولی خوب هرچی رم بالاتر باشه، به پردازنده‌ی داخلی هم بیشتر کمک می‌کنه تا گوشی سریع‌تر کار کنه و این جوری راحت‌تر می‌تونی با گوشیت بازی کنی و یا کارهای پیچیده انجام بدی.

مثلا تاحالا شده وقتی داری یه ویدیو رو آنلاین نگاه می‌کنی، تصویر مکث داشته باشه؟ حتما اولین چیزی که به ذهنت میاد اینه که ای بابا بازم سرعت اینترنت اومد پایین! آره درسته، شاید یه وقتا سرعت اینترنت هم مزید بر علت باشه، ولی بیشتر مواقع این رم پایین گوشیت هست که باعث میشه ویدیو رو با مکث زیاد ببینی!

افزایش رم گوشی با کارت حافظه چجوری می‌تونه سرعت گوشی رو بالا ببره؟

تو کامپیوتر و لپ تاپ می‌تونی یه بخشی از هارد رو به افزایش سرعت رم اختصاص بدی. تو گوشی‌های اندرویدی هم میشه یا یه سری ترفند ساده، سرعت رم رو تا حد زیادی بالا ببری. برای این کار باید هم گوشیت رو روت کنی و هم اینکه یه اپلیکیشن مخصوص رو روش نصب کنی. دلیل اینکه باید گوشی رو روت کنی اینه که به صورت پیش‌فرض تو گوشی‌های اندروید، دسترسی به یه سری فایل‌ها مسدود شده. ولی تو با روت کردن گوشی می‌تونی به همه‌ جاهایی که می‌خوای دسترسی داشته باشی و بدون هیچ محدودیتی هر برنامه‌ای که می‌خوای رو روش نصب کنی. پس افزایش رم گوشی با کارت حافظه رو دست کم نگیرید. همچنین برای اتصال هارد به گوشی در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته ایم.

ابزار مورد نیاز برای بالا بردن سرعت رم گوشی اندرویدی

برای این کار باید از روش Swap File استفاده کنی که سه تا قسمت داره:

  • یه میکرو اس دی با کیفیت (کلاس 4 یا بالاتر باشه عالیه)
  • یه تبلت یا گوشی اندروید روت شده.
  • اپلیکیشن مخصوص مدیریت Swap FIle

یه نکته‌ای که اینجا باید اضافه کنم اینه که یه سری گوشی‌هایی مثل (شیائومی و ردمی نوت 4) اجازه انجام این کار رو نمیدن و حتی با این روشی که می‌خوام بگم هم نمی‌تونی باهاش رم گوشی رو بالا ببری و متاسفانه باید به فکر خرید یه گوشی جدید با رم بالاتر باشی و یا اینکه از اپلیکیشن‌ MemoryInfo & Swapfile Check استفاده کنی.

طرز کارشم اینه که باید برنامه رو اجرا کنی و روی Start RAMExpander Test Here بزنی و اگه پیام Congratulations براتون اومد، یعنی که امکان Swap File  کردن هست و بیشترین فضایی که برای بالابردن رم می‌تونی داشته باشی رو بهت نشون میده.

افزایش رم گوشی با کارت حافظه با نرم افزار

افزایش رم گوشی با کارت حافظه باکیفیت

اگه Swap File گوشی یا تبلتت رو می‌تونی عوض کنی، می‌تونی یه میکرو اس دی خوب و با کیفیت قبل از هرکاری برای گوشیت بگیری و به شدت حواست باشه که اس دی تقلبی یا فیک نخری که حتما برای گوشیت ضرر داره. موقع خرید هم حواست باشه که یه میکرو اس دی قدیمی نخر و پیشنهادم اینه که میکرو اس دی حداقل با کلاس 4 و اگه تونستی کلاس 10 بخری عالی میشه (البته الان جز این کلاس آخری، کمتر می‌تونی قدیمی‌ها رو پیدا کنی)! پس موقع افزایش رم گوشی با کارت حافظه، به کلاس بالا توجه کن.

اپلیکیشن‌های عالی برای بالا بردن سرعت رم

علاوه بر افزایش رم گوشی با کارت حافظه، یه سری اپلیکیشن هم هست که می‌خوام بهت معرفی کنم که می‌تونی برای بالا بردن سرعت رم گوشیت ازشون استفاده کنی که کار کردن با همشون هم خیلی راحته و اصلا مشکلی برات پیش نمیاره. اون اپلیکیشن‌ها که همشون هم رایگان هستن اسمشون اینه:

  • Free Swapper for Root
  • AMemoryBoost (Swap enabler)
  • Swapper – ROOT

طرز کار استفاده از اپلیکیشن

پس افزایش رم گوشی با برنامه هایی که معرفی کردم، برای بالا بردن سرعت حافظه جانبی استفاده می‌شه که طرز کارشون همون جوری که گفتم خیلی سادست و هردوشون عین هم کار می‎کنن:

  • اپلیکیشن رو باز کن
  • یه Swap File درست کن
  • یه سایز مشخصی رو برای Swap File که نیاز داری درست کن
  • جایی که می‎خوای Swap File باید قرار بگیره رو انتخاب کن (اینجا تو باید میکرو اس دی یا حافظه‌ی خارجی رو انتخاب کنی)
  • حالا باید صبر کنی تا Swap File ساخته بشه

تو بیشتر مواقع ممکنه تو مرحله آخر، یه بار گوشی ری‌استارت بشه که اصلا چیز خاصی نیست.

گوشی که روت نمیشه، حالا افزایش رم گوشی با کارت حافظه چطور ممکنه؟

بالاتر گفتم که یه وقتا، یه سری گوشی‌هارو ممکنه نتونی روت کنی. ولی خوب این پایان ماجرا نیست و شما می‌تونی به افزایش رم گوشی بدون نیاز به روت هم فکر کنی.

شاید نتونی موبایل رو روت کنی و با اجرا کردن این اپلیکیشن‌ها رم گوشیت رو بالا ببری، ولی خوب می‌تونی روش‌های دیگه‌ای به کار بگیری که البته شاید خیلی هم دوست‌شون نداشته باشی:

می‌تونی از ورژن سبک‌تر و کم‌حجم‌تر یه سری اپلیکیشن‌ها استفاده کنی، یه سری برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنی رو حذفشون کنی، از اپلیکیشن‌هایی که
حس می‌کنی سرعت گوشی رو کم می‌کنن استفاده نکنی و…

آیا افزایش رم گوشی با کارت حافظه باعث بهتر کار کردن گوشی میشه؟

ببین اگه با اون اپلیکیشن‌هایی که بهت معرفی کردم به نتیجه رسیدی که می‌شه گفت خیلی سریع می‌تونی نتیجه‌ی کار رو ببینی و اگه تا همین چند وقت پیش یه سری اپلیکیشن‌های سنگین یا یه سری بازی‌های خاص تو گوشیت نصب نمیشد، الان دیگه درست شده.

ولی خوب یه چیزی که خیلی باید بهش توجه داشته باشی این هست که درسته که تو رم گوشیت رو بالا بردی، ولی این بالا بردن رم باعث شده که یه مقدار از فضای ذخیره‌سازی گوشیت رو ازش استفاده کنی و ممکنه دیگه نتونی مثل قبل کلی عکس و فیلم و برنامه تو گوشیت داشته باشی!

جمع‌بندی و حرف آخر

تو این مقاله من در مورد نحوه افزایش رم گوشی با کارت حافظه صحبت کردم، البته در حالی که گوشی‌تون به میکرو اس دی مجهزه. اگه این روش‌ها رو استفاده کردید و نتیجه گرفتید، ممنون میشم بهمون بگید یا از تجربه‌های جدیدی که برای رسیدن به این هدف داشتید، برامون بنویسید.


پیشنهاد می کنیم مقاله ۶ تا راه‌حل خوب برای برطرف کردن مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه را مطالعه بفرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.