هدست واقعیت ترکیبی اپل در چند‌ قدمی عرضه به بازار

هدست جدید واقعیت مجازی اپل
هدست واقعیت ترکیبی اپل در چند‌ قدمی عرضه به بازار

مدیران اپل، هفته گذشته، هدست واقعیت ترکیبی خود را برای هیئت مدیره این شرکت به نمایش گذاشتند. بنا بر گزارش‌های گفته شده، این شرکت در توسعه این محصول به مرحله پیشرفته‌ای رسیده و در هفته‌های اخیر، توسعه سیستم عامل rOS را نیز افزایش داده است.

این هدست که عناصر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می‌کند، اولین محصول جدید شرکت از زمان اپل‌واتچ در سال 2015 است. دستگاه فعلی از حدود سال 2015 در حال توسعه بوده و مایکل راکول، معاون رئیس اپل، رهبری این پروژه را بر عهده داشته است.

این شرکت روی نسخه واقعیت افزوده برنامه‌های آیفون برای این هدست و همچنین برنامه‌‌های جدیدی مانند پخش محتوای فراگیر و برگزاری جلسات مجازی کار کرده است. براساس گزارش بلومبرگ، این هدست در روند توسعه خود با چالش‌های متعددی از جمله اصلاح دوربین‌های داخلی دستگاه و گرم شدن بیش از‌ حد، مواجه شده است.

طراح ارشد سابق، جانی آیو که در سال 2019 اپل را ترک کرد، معتقد بود که اپل نباید هدستی را عرضه کند که مردم را از دنیای واقعی دور ‌می‌کند. وی همچنین مخالف طرحی بود که این هدست هم حالت مستقل داشته باشد و هم گزینه‌ای که تنها با متصل شدن به یک مرکز پردازش در خانه کاربر، این دستگاه را قوی‌تر می‌کند. در نهایت این طرح حذف شد و نسخه فعلی این هدست تنها شامل حالت مستقل بوده و مجهز به نوعی قوی‌تر از تراشه M1 هستند که در جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های این شرکت وجود دارد. همچنین اپل درحال طراحی 9 مک‌بوک جدید، با جدیدترین تراشه‌های M2 هست.

اپل هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه این محصول مشخص نکرده است، اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده از بلومبرگ احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۲ و سال ۲۰۲۳ به بازار جهانی عرضه خواهد شد.


همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله پرده‌برداری از هدفون جدید WH-1000XM5 سونی را مطالعه فرمایید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

0
شما این محصولات را انتخاب کرده اید  0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.