معرفی 5 مدل هارد اکسترنال توشیبا که برای کاربری های مختلف

اگه هم نسل من باشین، یادتونه که شرکت‌های ژاپنی از محبوبای بازار ایران بودن، فقط کافی بود بگی موتورش ژاپنیه تا خریدار قانع بشه که اون وسیله ارزش خرید داره. حالا منم بهت میگم توشیبا واسه همین ژاپنی‌هاس و یکی از برندهای برتر در زمینه تولید تجهیزات ذخیره­سازی محسوب میشه. با این حرفا می‌خوام امروز معرفی هارد اکسترنال توشیبا از 5 مدل خانواده Canvio رو برات معرفی کنم که کاربری‌های مختلف دارن و احتمالاً به کار شما هم میان. پس با من همراه باش تا با ویژگی­های این هاردها آشنا بشی و موقع تصمیم­گیری بتونی با توجه به نیازت، راحت انتخاب کنی.

نکته‌هایی در مورد هارد اکسترنال توشیبا

  • هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance، Canvio Ready، Canvio Basics، Canvio gaming و Canvio Slim از جهت ویژگی‌های تخصصی و کاربری بررسی شدن تا بتونی از بین اونا، انتخاب بهتری داشته باشی.
  • نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری خودکار و رمزگذاری، از قابلیت‌های جدیدی هست که به این دسته از هاردها اضافه شده.
  • ظرفیت‌های مختلفی از اونها (بین 1 تا 4 ترابایت) در بازار وجود داره و بسته به میزان نیازت، می‌تونی یکیش رو مهمون خونت کنی.

1. معرفی هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 4 ترابایت

Advance یکی از محبوب‌ترین سری هارد‌ اکسترنال هست که با سه ظرفیت یک، دو و چهار ترابایت در بازار موجوده. روکش پلاستیکی، ضربه‌گیر خوبیه و موقع افتادنش، خیالت راحته که آسیبی نمی‌بینه. البته نه اینکه برداری و باهاش فوتبال بازی کنی! سایر ویژگی‌هاش رو توی جدول پایین گذاشتم:

معرفی هاردهای اکسترنال توشیبا
هارد اکسترنال توشیبا به نام canvio advance

ظرفیت: ۴ ترابایت سرعت انتقال اطلاعات: ۵ گیگابایت بر ثانیه
نوع اتصال: کابل هارد USB 3.2 سازگار با پورت USB 2.0
وزن: 210 گرم سازگار با سیستم‌عامل‌های:
Windows 10, 8.1, 7 Mac OS v10.12 /OS X v10.11 / v10.10


مزایای هارد

  • این هارد، نرم افزار بکاپ‌گیری خودکار (toshiba storage backup) داره تا از اطلاعاتت به خوبی محافظت کنه و راه استفاده‌اش هم ساده است: برو و از سایت رسمی این نرم‌افزار رو دانلود کن و خیلی راحت نصبش کن.
  • عملرد بی­صدا
  • ظاهر زیبا

معایب هارد

  • کابل کوتاه
  • فاقد پایه لاستیکی

2. معرفی هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Ready و Canvio Basics

در معرفی هارد اکسترنال توشیبا این دو تا هارد، یه جورایی دوقلو هستن، البته از نوع ناهمسان. یعنی یه سری تفاوت‌هایی دارن که هر کدوم رو ارزشمند می‌کنه:

  • بیسیک دوست داشته، ظاهر مات به خودش بگیره، اما داداش کوچیکه (Ready) براقیت رو ویژگی ظاهری خودش کرده؛ یعنی بیسیک حوصله تمیز شدن نداره و اگه اثر انگشت روش بمونه، خیلی معلوم نمیشه، اما برای Ready، باید همیشه یه دستمال خوب داشته باشی که تمیزش کنی.
  • Canvio Ready، خیلی هوشمندانه، با یک حسگر به دنیا اومده تا در صورت وارد شدن ضربه و یا شوک، بلافاصله برق دستگاه رو قطع کنه که اطلاعات آسیب نبینن.
  • سری توشیبا Canvio Ready، برخلاف هارد اکسترنال سری توشیبا Canvio Basics، ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی نداره و فقط یک، دو و چهار ترابایت حافظه داره.
  • Canvio Basics، فقط با رنگ مشکی تولید شده و با سیستم عامل های ویندوز 7, 8.1, 10, 11 و مک سازگاره.
هارد اکسترنال توشیبا به نام Canvio Ready
معرفی هارد اکسترنال توشیبا مدل canvio ready

اگه دلت می‌خواد از این Canvio Ready (ظرفیت 1 ترابایت) بیشتر بدونی، جدول پایین، مشتاقانه در انتظارته:

ظرفیت: ۱ ترابایت سرعت انتقال اطلاعات: ۵ گیگابیت بر ثانیه
نوع اتصال: کابل هارد USB 3.2 قابلیت پشتیبانی دستگاه‌هایی با پورت USB 2.0
وزن: 175.2 گرم سازگار با سیستم‌عامل‌های: ویندور 7 تا 10

3. معرفی هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Gaming ظرفیت 4 ترابایت

اگر اهل هیجان و لذتی و با گیم‌های مختلف هم آشنایی، حتما میدونی گیمرها، علاقه خاصی به داشتن حافظه بیشتر دارن و برای همین هاردهای اکسترنال، براشون عزیزه. خوب این شرکت ژاپنی هم نخواسته این دسته از کاربرا رو ناامید کنه و یه هارد ویژه برای این گروه طراحی کرده:

معرفی هارد اکسترنال canvio gaming
هارد اکسترنال توشیبا مدل canvio gaming

Canvio Gaming، با ظرفیت ۴ ترابایت، بیشتر از 100 تا بازی رو توی خودش جا میده تا هروقت از یه بازی حوصلت سر رفت، بری و بعدی رو باز کنی. این هارد بهترین هارد اکسترنال توشیبا برای گیمینگ محسوب می­شه. بذار بقیه ویژگی‌هاش رو هم برات لیست کنم:

ظرفیت: ۴ ترابایت سرعت انتقال اطلاعات: ۵ گیگابیت بر ثانیه
نوع اتصال: کابل هارد USB 3.2 قابلیت پشتیبانی دستگاه هایی با پورت USB 2.0
وزن: 350 گرم سازگار با سیستم‌عامل‌های: PlayStation
Xbox / Windows 8.1 / Windows 10
macOS v10.13/ v10.14 / v10.15

مزایای هارد

  • ظرفیت 1 و 2 ترابایتی هم برای خیلی‌ها قابل قبوله و می‌تونی با بودجه کمتر، بخریش.
  • از بدنه‌اش هم باید بگم: رنگش مشکی و با جنس بدنه مات طراحی شده.
  • این سری هارد‌ اکسترنال توشیبا به فناوری Always-On (همیشه روشن) مجهزه و دیگه هیچ معطلی نداره. پس وقتی هیجان بازی داری، فقط یه اشاره کافیه تا مثل غول چراغ جادو، بازی رو برات اجرا کنه.

معایب هارد

  • رمزگذاری سخت­افزاری ندارد.

4. هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Slim

این مدل از هاردهای اکسترنال توشیبا با ظاهری متفاوت و با ظرفیت‌های یک و دو ترابایت تولید میشن که به ترتیب ۱۱۵ و ۱۵۰ گرم وزن دارند. اما این مدل Canvio Slim چه ویژگی‌هایی داره؟

  • از اسمش معلومه؛ تنه‌اش به تن باربی‌ها خورده و باریکه (slim). خلاقیت ظاهری دیگه‌اش مربوط میشه به جنس بدنه‌اش که آلومینیومه و رنگ نقره‌ای هم علاوه بر مشکی، به تنش میشینه.
  • روکش بدنه ماته، پس در مقابل کثیفی و اثر انگشت مقاومه.
  • سرعت انتقال هاردهای اکسترنال Canvio Slim توشیبا، ۵ گیگابایت بر ثانیه است و از پورت‌ USB 3.2 یپشتیبانی می‌کنه.
  • دو تا نرم‌افزار هم اولین چیزیه که موقع روشن کردن این هارد توی لپتاپ متوجه می‌شین: Toshiba Storage Backup و Toshiba Storage Security . این دوتا به ترتیب برای پشتیبان‌گیری خودکار و رمزگذاری اطلاعات استفاده می‌شن. حتی می‌تونی از وب سایت رسمی توشیبا هم اینارو دانلود کنی.
هارد اکسترنال توشیبا مدل canvio slim
معرفی هارد اکسترنال توشیبا مدل canvio slim

معایب Canvio Slim

وقتی ظرفیت 1 و 2 ترابایتی رو از نظر ظاهری مقایسه می‌کنیم، متوجه سنگینی بیشتر 2 ترابایت می‌شیم اونم بیشتر به خاطر ضخامت بیشتر آلومینیومی که به کار رفته.

برای خرید هارد اکسترنال توشیبا به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگه تصمیم گرفتی برای خرید هارد اکسترنال، به سراغ شرکت ژاپنی توشیبا بری، چندتا نکته می‌تونه تصمیم‌گیری رو برات آسون‌تر کنه:

به کاربری محصول دقت کن. اگر اهل گیم هستی، حتما هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio gaming تک گزینه خوب روی میزه و ظرفیت‌هاش هم از 1 تا 4 ترابایت قابل انتخابه.

اگه دانشجویی و می‌خوای فایل‌های درسی استادا رو همیشه داشته باشی و حتی به عنوان مدرک به نوه و نتیجه‌ها نشون بدی، Canvio Slim گزینه خیلی خوبیه. اندازه‌اش کوچیکه و راحت‌تر حملش می‌کنی، قابلیت پشتیبان‌گیری داره و اگه خواستی هیچ کس به جز خودت، اجازه ورود به دنیای اطلاعاتت رو نداشته باشه، نرم‌افزار رمزگذاریش، در خدمتته.

انتخاب بین هارد اکسترنال توشیبا Canvio Basic و هارد Canvio Ready سخته؛ شبیه هم هستن و خیلی خوب هم با هم رقابت کردن. این مدل‌ها رو می‌تونی برای ذخیره فایل‌های دانشگاه و کارت استفاده کنی. اگه اهل سفر هستی و تا جایی که دوربینت اجازه بده، عکس و فیلم می‌گیری، بهتره یکی از اینا رو هم با خودت هم‌سفر کنی.

هارد اکسترنال توشیبا ادونس (Canvio Advance) هم که واس هر حرفه‌ای مناسبه. فک کن یه همراه همه­فن­حریف داری که برای ذخیره هر فایلی، همراهته و تازه قابلیت مقاومتش در برابر ضربه هم بهت کمک میکنه خیالت از بابتش راحت باشه.

اما اگه پیشنهاد منو می‌خوای کیف هارد اکسترنال توشیبا رو بخر و بذارشون توی کیف تا احساس مهم‌ بودن بیشتری کنن و تو هم نگرانی از بابت ضربه نداشته باشی.

موقع خرید حواست باشه از گارانتی هارد اکسترنال توشیبا مطمئن بشی و بدون ضمانت‌نامه معتبر نخرش. راستی اینجور موقع‌ها، به راحتی می‌تونی به بوبوکو اعتماد کنی.


پیشنهاد می کنیم مقاله گیمرها بخوانند، بهترین هارد اکسترنال‌ گیمینگ را مطالعه بفرمایید.