معرفی لپ تاپ طراحی برای کارهای گرافیک و تدوین

معرفی لپ تاپ های مناسب برای طراحی و تدوین

معرفی انواع لپ تاپ های طراحی و تدوین

اگر شما یک گرافیست یا تدوینگر در حوزه طراحی با روحیه و خلاقیت هنری بالا هستید، به یک لپ تاپ طراحی خوب نیاز دارید تا بتوانید ایده‌های ارزشمندتان را خلق کنید. اما ملزومات داشتن یک سیستم خوب که کار شما را نه تنها راه‌ بیاندازد بلکه سرعت زیادی هم داشته باشد در میان این همه تنوع و مدل چیست؟ چه مواردی در بازار امروزه و با توجه به قیمت‌های مختلفی که وجود دارد، می‌تواند نیاز شما را براورده کند. در ادامه بوبوکو به تمام این سوالات پاسخ خواهد داد.

عملکرد مهم است، آن هم توسط CPU

مهم‌ترین بخشی از لپ تاپ که برایتان مهم است و برای انجام کارهای سنگین طراحی مناسب است، پردازنده و یا همان CPU است. برای کارهای گرافیک بهتر است حداقل نوع Cori5 آن را تهیه کنید و البته بهتر است سری آن از نوع 8000 و یا 9000 هزار باشد، چرا که میزان کش بالاتری  دارند.
انواع اینتل برای پردازنده مناسب لپ تاپ طراحی پیشنهاد می‌شود و بهتر است انواع H آن را به نوع U ترجیح دهید (حرف آخری که در مشخصات پردازنده نشان داده می‌شود).
اما اگر می‌توانید بودجه بیشتری بپردازید، انواع cori7 با سری‌های 8000 و 9000 پیشنهاد می‌شود. سری اول، حافظه کش 9 و سری دوم، حافظه کش 12 مگابایت دارد و به شما در روان‌تر اجرا شدن برنامه‌ها کمک می‌کند.

رم را بالا انتخاب کنید

 

در کارهای گرافیکی، بهتر است رم بالای 8 ترابایت انتخاب کنید، چرا که در کارهایی مانند رندر گرفتن، معمولا میزان زیادی از ظرفیت رم اشغال می‌شود و به همین علت، ممکن است سیستم شما با مشکل روبرو شود. بهترین حالت رم 16 گیگ است، اما مقدار 12 گیگابایت آن هم راضی کننده است.

کارت گرافیک، جزء دوم ضروری

ویژگی های مهم لپ تاپ های طراحی و تدوین
ویژگی های مناسب برای انتخاب لپ تاپ طراحی و تدوین

بدون وجود کارت گرافیک، شما نمی‌توانید کارهای سنگین را انجام دهید. اما برای انتخاب می‌توانید به سراغ Gforce بروید و سری‌های GTX و یا RTX آن را انتخاب کنید. البته سری دوم بهتر است و عملکرد بالاتری خواهد داشت.

صفحه نمایش بزرگ باشد

 

اگر لپ تاپ طراحی تهیه می‌کنید، به سراغ کمتر از 15 اینچ صفحه نمایش نروید، به ویژه اگر به سراغ استفاده از نرم‌افزارهایی مانند پریمیر می‌روید. همچنین بهتر است صفحه را مات انتخاب کنید تا میزان بازتاب نور را کمتر کند. از طرفی هرچه رزولوشن صفحه بیشتر باشد، رنگ‌ها را با وضوح بیشتری مشاهده خواهید کرد.
استفاده از مانیتور هم زمانی که در خانه یا محل کار هستید، می‌تواند صفحه نمایش شما را بزرگ‌تر کند که بسته به لپ‌تاپ می‌توانید یک تا دو مانیتور به آن متصل کنید.

حافظه داخلی را فراموش نکنید

 

حافظه داخلی که معمولا با هارد شناخته می‌شود، بسیار مهم است و روی سرعت لود سیستم بسیار موثر است. بهتر است انواعی را تهیه کنید که حافظه SSD و یا نوع حافظه m2 باشند و یا اگر از دو هارد استفاده کنند که عالیتر خواهد بود. در این صورت معمولا یکی از هاردها، از نوع hdd و دیگری اس اس دی خواهد بود. نوع اول معمولا ارزان‌تر هستند، طول عمر بیشتری دارند، اما سرعت پایین‌تری دارند.

بهترین لپتاپ برای طراحی

 

با این توضیحات سعی کرده‌ایم برخی از لپ تاپ های طراحی موجود در بازار را معرفی کنیم که ارزش خرید دارند:

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل ENVY X360

  • سری پردازنده: Core i7
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • نوع حافظه: ‌ RAM 4 GIG،DDR4
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • اندازه صفحه نمایش: 6‌ اینچ
  • وضوح صفحه نمایش: Full HD| 1920 x1080
لپ تاپ اچ پی مناسب طراحی
لپ تاپ اچ پی envy x360

امروزه لپ تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارند که از صفحه نمایش لمسی برخوردارند که شامل ENVY X360 نیز هست. این سیستم محصول شرکت‌ HP است. صفحه نمایش آن توانایی گردش 360 درجه دارد که می‌توانید از آن به شکل تبلت هم استفاده کنید.
این لپ تاپ طراحی اچ پی صفحه کلید بسیار خوب با روکش آلومینیوم دارد که تایپ کردن با آن را لذت بخش می‌کند. سخت‌افزار آن هم از پردازنده‌های جدید شرکت اینتل، پردازشگرهای گرافیکی انویدیا، حافظه‌های رم DDR4 و حافظه‌ داخلی از نوع SSD M.2 NVMe تشکیل شده است. باتری هم از جنس لیتیوم – یونی هست که در صورت مداوم کار کردن، به مدت 4 ساعت شارژ نگاه می‌دارد.

Dell XPS 15 9500، لپ تاپ طراحی پرچم‌دار

 

این محصول پرچم‌دار، بهترین لپ تاپی از Dell است که تا امروز تولید شده است. مشخصات فنی این لپتاپ گرافیک عبارتند از:

  • پردازنده: نسل دهم اینتلCore i7
  • حافظه: RAM 16 گیگابایت
  • سازنده پردازنده: Nvidia GeForce GTX 16
  • صفحه نمایش: 15.6 اینچ FHD+ (1920 x 1200) IPS – UHD+ (3801) 5GBTSd2
لپ تاپ dell xps
لپ تاپ های مناسب برای طراحی و تدوین

خوشبختانه، این لپتاپ با عملکرد سریع و طراحی چشم نواز جایگزینی عالی برای لپ‌تاپ‌های اپل است. پس اگر نمی‌خواهید بودجه زیادی هزینه کنید، این مدل می‌تواند نیاز شما را به خوبی پاسخ دهد.
این لپ‌تاپ 15 اینچی با داشتن اجزای قدرتمند موبایل، طراحی نازک، سبک، شیک و قوی دارد. این محصول با صفحه‌نمایش 15.6 اینچی خیره‌کننده‌ است و کارت گرافیک مجزای Nvidia دارد. Dell XPS 15 9500 برای طراحان گرافیکی که قصد دارند تصاویر و کارهای خلاقانه حرفه‌ای خلق کنند، عالی است.
عمر باتری این لپ تاپ هم بالاست؛ به این معنی که اگه قصد دارید از این محصول قدرتمند استفاده کنید، نیازی نیست حتما آن را به پریز برق وصل کنید.

لپ تاپ برای طراحی مدل Microsoft surface laptop 3

 

بهترین لپ تاپ طراحی گرافیک با ویندوز 10 مایکروسافت با این مشخصات فنی عرضه شده است:

  • پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i5 – i7 /AMD Ryzen 5 – 7
  • کارت گرافیک: Intel Iris Xe / AMD RadeonRAM: 8 گیگابایت – 32 گیگابایت
  • صفحه نمایش: 13.5 اینچ PixelSense (2,256 x 1,504)
  • حافظه لمسی: Storage 256GB

اپل اگرچه لپ‌تاپ‌های عالی برای طراحی گرافیکی می‌سازد، اما رقیب قدیمی او، مایکروسافت، دستگاه فوق‌العاده‌ای را با سرفیس لپ‌تاپ 4 جدید ارائه کرده است‌ که به مک‌بوک‌ها قدرت بیشتری می‌دهد. خب تا اینجا بهتون گفتیم فقط اپل برتر بازار نیست و میتونید با هزینه کمتر سراغ برندهای دیگه هم برید.
بیشتر مردم عادی مایکروسافت را‌ به عنوان یه شرکت نرم افزاری می‌شناسند، اما اخیراً این برند لپ تاپ‌های خوبی رو تولید کرده است. ناگفته نماند که قیمت این محصولات هم بالاست. حتی بعضی از مدل‌های خوب آن به اندازه یک پراید 131 قیمت دارد. جدیدترین دستگاه تولیدی این شرکت هم یک لپ تاپ طراحی ایده آل برای طراحان گرافیک و معماران است.
لب تاپ معماری microsoft surface laptop 3 نه تنها طراحی فوق‌العاده‌ای دارد که نازک و سبک است، صفحه نمایش لمسی PixelSense بسیار خوبی دارد. این ویژگی‌ها، کار شما را به بهترین شکل ممکن راحت می‌کند و مثل یه همکار خوب همراهتان خواهد بود.
همچنین این لپتاپ مجهز به صفحه کلید عالی، گرافیک یکپارچه پیشرفته از اینتل یا AMD، و و عمر باتری زیاد است. پس اگه مجبور بودید ساعتها از خانه یا محل کار دور باشید، اصلا نگران نباشید چون باتری تا چند ساعت بدون نیاز به برق برایتان کار خواهد کرد.
لپ تاپ طراحی microsoft surface laptop 3 یک ویترین فوق‌العاده برای کاربران ویندوز 10 است و توانایی اجرای هر برنامه طراحی گرافیکی را به بهترین شکل ممکن دارد. البته آن را می‌توانید به صورت رایگان به نسخه 11 هم ارتقا دهید.

حرف آخر!

 

شرکت‌های زیادی انواع لپتاپ طراحی را ارائه کرده‌اند که شما می‌توانید بسته به بودجه خود و نیازهایی که دارید، مدل مناسب را تهیه کنید. اما یادتان باشد حتما پردازنده خوبی داشته باشد، چرا که اگر موارد دیگر مانند حافظه داخلی و رم را می‌توان ارتقا داد، امکان ارتقا پردازنده وجود ندارد. برندهایی که در این نوشته بررسی شد از مایکروسافت، دل و اچ پی بود، اما شما می‌توانید سیستم‌های مورد نظر را از سایر برندها مانند ایسوس و لنوو هم تهیه کنید و اگر بودجه کافی دارید، به سراغ محصولات درخشان اپل بروید.
با اینحال خوشحال می‌شویم تجربیات خود را از خرید لپ تاپ طراحی با بوبوکو درمیان بگذارید.