هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80
هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 ارزش خرید دارد؟

اگر دائما درحال سفر و حرکت هستید و نیاز دارید تا اطلاعات مهم کامپیوتر خود را همیشه به همراه داشته باشید؛ در این صورت داشتن یک درایو خارجی برای شما ضروری است. هارد اکسترنال در واقع یک هارد خارجی قابل اعتماد است که برای استفاده از آن احتیاج به اینترنت ندارید و هر کجا که باشید به راحتی می‌توانید فایل‌های بسیار حجیم را جابه‌جا کنید. هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 با ویژگی‌ها و مزایای فوق‌العاده‌ای که دارد، یکی از بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار است. در این مقاله بوبوکو قصد دارد به معرفی مشخصات این هارد اکسترنال بپردازد تا به شما در تصمیم‌گیری برای خرید آن کمک کند.

مشخصات کلی سیلیکون پاور A80

قبل از اینکه به‌طور مفصل به ویژگی‌های هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 بپردازیم، مهم است که شما را با مشخصات کلی این هارد اکسترنال آشنا کنیم. با مطالعه جدول زیر می‌توانید یک دید کلی نسبت به این دستگاه پیدا کنید.

ظرفیت 1 ترابایت و 2 ترابایت
ابعاد 1/18 × 0/94 × 5/139 میلی‌متر
وزن 270 تا 293 (بسته به ظرفیت)
جنس فلز/ پلاستیک
رنگ مشکی، سرمه‌ای
رابط USB 3/2
دمای عملیاتی 5 تا 55 درجه سانتی‌گراد
دمای ذخیره‌سازی 40- تا 70 درجه سانتی‌گراد
سازگاری با سیستم‌عامل‌های Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Linux 2.6.31 or later, MacOS 10.4 or later

مزایا و معایب هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80

هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 یک هارد دیسک بسیار مقاوم و منحصربه‌فرد است که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. بااین‌حال، این دستگاه نیز مانند همه هاردهای اکسترنال موجود در بازار معایبی نیز دارد.

مزایای این هارد اکسترنال عبارت‌اند از:

  • سرعت انتقال فوق‌العاده سریع
  • ضد آب و مقاوم
  • جمع‌وجور و زیبا
  • امنیت بالا
  • دارای گواهینامه نظامی در زمینه مقاومت در برابر شوک و سقوط از ارتفاع
  • دارای قابلیت استفاده آسان

در مقابل، معایب این هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 عبارت‌اند از:

  • استفاده از کابل USB دو سر نر
  • کمی حجیم
  • نبود دکمه بک‌آپ
  • سرعت کمتر از متوسط USB 2.0
  • کندی در انتقال فایل‌هایی که از یکدیگر متفاوت هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی هارد اکسترنال سیلیکون پاور، ۴ مدل مناسب برای انواع کاربری ها را مطالعه فرمایید.

مقایسه هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 با A60 و A30

مزیت هارد اکسترنال A60 نسبت به دو هارد اکسترنال دیگر این است که در میزان ظرفیت از تنوع بیشتری برخوردار است. درواقع، شما می‌توانید A60 را با ظرفیت‌های یک ترابایت، دو ترابایت، چهار ترابایت یا پنج ترابایت تهیه کنید که طبیعتا با افزایش ظرفیت هارد اکسترنال، وزن و قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

برتری هارد اکسترنال A30 نسبت به دو مورد دیگر این است که در همه ظرفیت‌ها سبک‌تر و کوچکتر است و بنابراین، حمل کردن آن می‌تواند راحت‌تر باشد. بااین‌حال، هر سه این موارد ازنظر سرعت انتقال داده‌ها با یکدیگر برابر هستند. از سوی دیگر، اگر بخواهیم این سه را ازنظر مقاومت و دوام به ترتیب نام ببریم لازم است بگوییم که هارد اکسترنال A80 از همه مقاومت بیشتری دارد و هارد اکسترنال A30 مقاومت کمتری نسبت به دو هارد دیگر دارد.

درواقع، A80 در برابر آب بسیار مقاوم است اما A60 مقاوم در برابر پاشش آب طراحی شده است. این در حالی است که A30 در برابر هیچ‌یک از این موارد مقاوم نیست. علاوه بر این، A80 از استاندارد نظامی برخوردار است و همچنین، در برابر فشار تا حداکثر 300 کیلوگرم دوام می‌آورد. درواقع، این هارد اکسترنال تحت استاندارد ارتش امریکا برای سقوط آزاد تست شده است. از سوی دیگر، A80 از فلز و پلاستیک ساخته شده است اما A60 و A30 هر دو تنها از پلاستیک ساخته شده‌اند.

خاصیت ضد آب هارد اکسترنال A80

هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 با استانداردهای ضد آب IPX7 مطابقت دارد. این ویژگی بدین معنی است که این هارد اکسترنال می‌تواند به مدت 30 دقیقه زیر یک متر آب بماند و همچنان به‌صورت کامل کار کند. درواقع، محفظه این هارد اکسترنال بسیار عالی ساخته شده است و آنقدر مهر و موم آن محکم انجام شده است که آب نمی‌تواند از آن عبور کند.

هارد اکسترنال ضد آب سیلیکون پاور A80

قیمت هارد اکسترنال A80 سیلیکون پاور

بدیهی است که قیمت هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 بسته به ظرفیت آن متفاوت است. به همین دلیل، این هارد دیسک با ظرفیت یک ترابایتی حدودا 53 دلار و با ظرفیت دو ترابایتی حدودا 78 دلار قیمت‌گذاری شده است. در ایران نیز قیمت هارد اکسترنال A80 یک ترابایتی از ۱,۶۲۵,۰۰۰ تا ۲,۲۸۰,۰۰۰ تومان و قیمت دو ترابایتی آن از ۲,۲۳۹,۰۰۰ تا ۳,۲۶۸,۰۰۰ تومان متغیر است. همچنین در مقاله بهترین هارد اکسترنال سیلیکون پاور با ارائه قیمت روز به معرفی آنها پرداخته ایم.

گارانتی هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80

هارد اکسترنال A80 توسط بوبوکو سرویس گارانتی شده است که مدت گارانتی دستگاه توسط این شرکت 18 ماه است. شرایط گارانتی این هارد اکسترنال به‌این‌ترتیب است که جعبه دستگاه باید دارای برچسب سالم گارانتی و هولوگرام لیزری باشد و از سوی دیگر، شماره‌سریال کالا با شماره‌سریال درج‌شده بر روی جعبه آن همخوانی داشته باشد. از سوی دیگر، اطلاعات ذخیره‌شده در دستگاه شامل گارانتی نمی‌شوند و هارد اکسترنال نباید با آسیب‌های فیزیکی و ظاهری مواجه شده باشد.

مقاومت هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 در برابر گرد و غبار

گردوغبار می‌تواند مشکلات جدی‌ای را برای هارد اکسترنال ایجاد کند و حتی ممکن است به اتصالات دستگاه آسیب برساند. این در حالی است که هارد اکسترنال A80 در برابر گردوغبار بسیار مقاوم است. این ویژگی به این دلیل است که پورت USB دستگاه دارای یک درب لاستیکی ضد آب است که از ورود آب و گردوغبار به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. مقاومت هارد اکسترنال A80 در برابر گردوغبار باعث می‌شود که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز اطلاعات شما ایمن بمانند.

جمع‌بندی بررسی هارد اکسترنال سیلیکون پاور a80

درنهایت، هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80 به دلیل استحکام بالا، اندازه کوچک و وزن کم از سایر هاردهای اکسترنال موجود در بازار متمایز است. به‌طورکلی، طراحی این هارد دیسک اکسترنال بسیار زیبا انجام شده است و بدنه فلزی آن در برابر خراش و اثرانگشت بسیار مقاوم است. علاوه بر این، این هارد اکسترنال نه‌تنها ضد آب است بلکه در برابر سقوط نیز بسیار مقاوم است. از سوی دیگر، سیلیکون پاور A80 به دلیل داشتن رابط USB 3/2 می‌تواند داده‌ها را فوق‌العاده سریع منتقل کند. بنابراین، اگر به دنبال هارد اکسترنالی هستید که عملکرد و عمر بالایی داشته باشد، این هارد اکسترنال می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.


پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه هارد اکسترترنال سیلیکون پاور و ترسند StoreJet 25M3 را مطالعه بفرمایید.