وصل نشدن هارد به تلوزیون
اتصال هارد به تلویزیون چرا انجام نمی‌شود؟

گاهی اوقات ممکنه با مشکل عدم اتصال هارد به تلویزیون روبرو شده باشید. چرا این مشکل به وجود میاد و چطور میشه برطرفش کرد؟ این مقاله سعی کردیم این موضوع رو بررسی کنیم:

چرا اتصال هارد به تلویزیون انجام نمی‌شود؟

وقتی که هارد اکسترنال توسط تلویزیون تشخیص داده نمیشه، اول باید تلویزیون تون رو بررسی کنین تا ببینید آیا می تونه از هارد دیسک و فلش پشتیبانی کنه یا نه. برای اطلاع از این موضوع، دفترچه راهنمای تلویزیون رو بخونین یا مشخصات تلویزیون رو به صورت آنلاین بررسی کنین.

  1. گاهی اوقات این مشکل ممکنه به خاطر این باشه که هارد اکسترنال به تلویزیون وصل نمی شه. پس اتصال رو به خوبی بررسی کنید.
  2. قدم بعدی بررسی رمزگذاری هارد دیسک هست. پس قبل از اتصال هارد به تلویزیون،  اون رو به کامپیوتر وصل کنین و رمز عبور رو حذف کنین. چون رمز عبور هارد دیسک رو نمی شه در تلویزیون باز کرد.
  3. کابل رو بررسی و پورت صحیح رو انتخاب کنین. در اتصال هارد باید پورتی رو انتخاب کنین که دارای علامت HDD REC باشه.
  4. همچنین مهم ترین مسئله اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون اینه که باید MBR اون هارد دیسک رو تغییر بدین. یعنی اگه هارد دیسک MBR در حالت GPT باشه، باید اون رو روی حالت Basic قرار بدین.

اطلاعات هارد دیسک ممکنه در طول این تغییر حالت MBR از بین بره. برای جلوگیری از این اتفاق باید از نرم افزار Mini Tools استفاده کنین. البته بهتره حتی بعد از استفاده از این برنامه از فایل هاتون بک آپ بگیرین.

  1. یکی دیگه از دلایلی عدم اتصال هارد به تلویزیون اینه که فرمت فایل نامناسبه.

برای انتخاب فرمت درست اول از فایل‌هاتون نسخه پشتیبان بگیرین، یعنی اطلاعات هارد اکسترنال رو به طور کامل پاک کنین. بعد هارد رو به کامپیوتر وصل کنید و روی درایو کلیک راست کنیند و گزینه format رو انتخاب کنین، به منوی فایل سیستم برید و فرمت FAT32 رو انتخاب کنین و منتظر تغییر فرمت باشین. بعد داده ها رو دوباره روی هارد دیسک قرار بدین. بعد از این مرحله اتصال هارد دیسک با موفقیت انجام میشه.

اتصال هارد به تلوزیون

نحوه اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون و گیرنده دیجیتال

طریقه اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون به این شکل هست که اول باید تمام مراحل بالا رو انجام بدین و اینو یادتون باشه که عدم اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون ممکنه به این دلیل باشه که باید MBR اون هارد دیسک رو تغییر بدین.
موضوع بعدی، سنگین بودن حافظه هارده و اینکه اطلاعات زیادی روی اون وجود داره. مقدار این وزن نسبیه. برای اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون و گیرنده دیجیتال باید به دفترچه راهنما برای مشخص شدن بیشترین اندازه پارتیشن هارد مراجعه کنین. اگه ولتاژ داخل پورت کمه، باید از هارد آداپتور برای اتصال استفاده کنین.

نکات مهم در مورد اتصال هارد به تلویزیون

در حالی که اتصال هارد به تلویزیون ممکنه کار راحتی باشه، اما موارد مهمی وجود داره که اونها رو رعایت نکنین، در دراز مدت به هارد دیسک یا اطلاعات روی اون آسیب می رسه.

برق مورد نیاز هارد اکسترنال

در حالی که هارد دیسک های اکسترنال معمولا انرژی خودشون رو از پورت USB دریافت می کنن، خیلی از شرکت ها استفاده از مدل آداپتور رو برای اتصال هارد به تلویزیون توصیه می کنن. این مدل ها برق مورد نیاز خود رو مستقیماً از طریق یه  آداپتور تامین می کنن.
دلیل چنین توصیه ای اینه که اگه تلویزیون رو یهویی خاموش کنین، ممکنه هد هارد فایل ها رو بخونه و به خاطر قطع ناگهانی برق، در درازمدت با مشکلاتی مثل بدسکتور یا فایل های خراب مواجه بشین!
به همین خاطر، اگه به هر دلیلی از هارد اکسترنال قابل حمل استفاده می کنین، قبل از خاموش کردن تلویزیون مطمئن بشین که اون رو با خیال راحت جدا کردین تا مشکلی برای هارد دیسک یا اطلاعات ذخیره شده روی اون ایجاد نشه.

محدودیت های تلویزیون‌ های قدیمی

تقریباً تمام تلویزیون های هوشمند با دستگاه های ذخیره سازی خارجی مثل هارد دیسک های خارجی سازگاری بالایی دارن. اما مدل‌ های قدیمی ‌تر ممکنه فقط تا 32 گیگابایت فضای ذخیره ه‌سازی رو تشخیص بدن.
پس نمی تونین از هارد اکسترنال استفاده کنین و بهتره فلش مموری تون رو به تلویزیون وصل کنین. همچنین، در بعضی از تلویزیون ها، درگاه USB صرفاً برای اهدافی مثل ارتقاء سیستم عامل یا تعمیر نرم افزار در نظر گرفته شده و اجازه پخش محتوا رو نمی ده.

اتصال هلرد به تلوزیون با کابل

فرمت کردن هارد اکسترنال

همونطور که گفتیم، بیشتر تلویزیون های هوشمند جدیدتر از سیستم فایل NTFS پشتیبانی می کنن. اما بعضی از تلویزیون های شرکت، مثل فیلیپس، فقط از هارد دیسک های خارجی فرمت شده با سیستم فایل FAT یا DOS پشتیبانی می کنن.
تلویزیون های سامسونگ همچنین دو سیستم فایل exFAT و NTFS رو تشخیص می دن و این ممکنه برای شرکت های دیگه هم صادق باشه. پس قبل از اتصال هارد به تلویزیون، از سیستم فایلی که اون رو پشتیبانی می کنه مطمئن بشین. اگه نیاز به تغییر سیستم فایل هارد اکسترنال دارین، اطلاعات ذخیره شده روی اون رو یه جای دیگه ای کپی کنین. در My Computer، روی پارتیشن درایو تون راست کلیک کنین و Format رو انتخاب کنین. در قسمت File System گزینه مناسب رو انتخاب و در نهایت روی دکمه Start کلیک کنین. فرمت هارد دیسک و هارد اکسترنال انجام میشه.

سخن پایانی

به جرات می تونیم بگیم که هاردهای اکسترنال امروزه یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات هستن و ما در خیلی از زمینه ها از اونها استفاده می کنیم. خیلی از کاربران ترجیح می دن برای مشاهده محتوای ویدئویی خودشون از روش اتصال هارد به تلویزیون استفاده کنن.
اگرچه این موضوع ممکنه راحت به نظر برسه، اما مشکلات مربوط به سازگاری و عدم پشتیبانی وجود داره که گاهی اوقات بسته به هارد اکسترنال و مدل تلویزیون، دستیابی به اهداف شما رو کمی سخت می کنه. در این نوشته سعی کردیم تا یه راه حل اساسی برای حل مشکل بوت نشدن هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون برسیم. علاوه بر این، نکات و راه حل های جایگزینی برای حل مشکل رایج اتصال هارد به تلویزیون وجود داره که می تونه مفید باشه.


پیشنهاد می کنیم مقاله اتصال هارد به گوشی چه مواردی نیاز دارد؟ را مطالعه بفرمایید.